ההסלמה בסוריה

דיווח בריטי: ישראל תבקש מאובמה לתקוף בסוריה

עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח, כי ישראל תנצל את ביקורו של הנשיא אובמה בישראל, ותבקש ממנו אישור לבצע תקיפה בסוריה נגד שיירות שיובילו נשק עבור ארגון חיזבאללה (צבא ובטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
התקיפה הקודמת שיוחסה ע"פ פרסומים זרים לישראל (צילום: מתוך סרטון שהפיצה סוריה)

עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח כי ישראל תנצל את ביקור הנשיא האמריקני ברק אובמה בסוף השבוע בישראל, ותבקש ממנו לתקוף בסוריה.

לפי הדיווח הבריטי, ישראל תבקש מהנשיא לתקוף שיירות שיובילו טילים ותחמושת לידי ארגון הטרור חיזבאללה, זאת לאחר שיוכח שהשיירות אכן נושאות כלי נשק.

עוד דווח, כי במידה והנשיא יסרב לבצע תקיפה כזאת על ידי צבא ארה"ב, ישראל תסתפק באישור אמריקני ותמיכה לתקיפה שתבוצע על ידי ישראל.

בנוסף, מתכוונים בישראל לנסות להוריד את הרף אותו הגדיר הנשיא אובמה כרף מקסימלי שבמידה ואיראן תגיע אליו, יגיע הסוף לסנקציות נגד איראן, ותידרשנה פעולות נוספות. הנסיון להוריד את הרף צפוי להיתקל בשלילה של ארה"ב, מה שייאלץ את אובמה לאשר לישראל את התקיפה בסוריה, כך דווח בהגרדיאן.

ב-ynet מציינים, כי ממשל אובמה הודיע בעבר כי במידה ויהיה חשש משימוש של ממשל אסד בנשק כימי או ביולוגי, הצבא האמריקני לא יהסס לפעול בתוך שטח סוריה.

כזכור, לפני תקופה דיווחו כלי תקשורת זרים, כי "ישראל ביצעה שתי תקיפות בסוריה, אחת על שיירת נשק על הגבול עם לבנון והשנייה - על מתחם צבאי". העיתון הבריטי "טיימס" דיווח בהסתמך על גורמים אמריקניים וישראליים, כי השיירה שהופצצה בסוריה נשאה ציוד חדשני שביכולתו לשבש מערכות ניווט מבוססות GPS של מטוסים ללא טייס.

צפו: סוריה מציגה את תוצאות "התקיפה הישראלית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות