בדרך לתקיפה בסוריה

"ארבע ספינות קרב ערוכות לתקוף בתוך מספר שעות"

"הוכרעה הכף לטובת תקיפה אמריקאית". בכירים במשרד ההגנה האמריקני אומרים כי 4 ספינות קרב של הצי, ערוכות לתקיפה בסוריה. במקביל דווח כי מטוסי קרב ותובלה נוחתים בבסיס הבריטי בקפריסין • היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור נפגש עם בכירים אמריקנים בפנטגון ועודכן בנושא (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
משחתת אמריקאית, בדרך לתקיפה בסוריה? (צילום: חיל הים האמריקני)

דבריו הנחרצים של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי כי בסוריה נעשה שימוש בנשק כימי וכי האחרים לכך ישלמו מחיר, מוכיחים כי בכוונת ארצות-הברית לצאת לתקיפה צבאית בסוריה כבר ביים הקרובים.

בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר הלילה לרשת CNN כי ארבע ספינות קרב אמריקניות ערוכות לתקוף בסוריה בתוך מספר שעות מרגע קבלת ההוראה לכך מוושינגטון. לדבריו, הכוחות האמריקנים בים התיכון דרוכים למתקפה אפשרית.

בכירים נוספים במשרד ההגנה האמריקני הדגישו כי בכל מקרה, תקיפה בסוריה תהיה בהיקף מצומצם וקשור באופן ישיר לשימוש בנשק כימי על-ידי צבאו של הנשיא בשאר אסד.

העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח אמש כי מטוסי קרב ותובלה בריטיים עם ציוד מתאים לתקיפה החלו להגיע לבסיס הצבא הבריטי בקפריסין. לפי הדיווח המטוסים נראו כ-160 ק"מ מחופי סוריה.

ספינת הקרב Mahan, בדרך לסוריה? (צילום: חיל הים האמריקני)

טייסים מסחריים סיפרו לעיתון כי הם ראו מטוסי תובלה מסוג C-130 מחלונותיהם ובמסכי הרדאר ראו מטוסי קרב.

בתוך כך, רשת CBS האמריקנית מדווחת כי נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לצוות לביטחון לאומי להכין מסמך שיפורסם לציבור ביום או ביומיים הקרובים שיוכיח באופן חד-משמעי כי משטר אסד תקף אזרחים בסוריה בנשק כימי ויצדיק את הפעולה הצבאית בסוריה, אם יורה על כזו.

במקביל, נמשכות הפגישות של בכירים אמריקנים עם בעלות בריתם בעולם כהיערכות לתקיפה בסוריה. הלילה נפגש היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור עם היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה סוזן רייס. השניים נפגשו בפנטגון.

הלילה, שוחח נשיא ארה"ב ברק אובמה עם ראש ממשלת אוסטרליה קווין ראד על האפשרויות לתקיפה בסוריה כתגובה לשימוש החמור בנשק הכימי.

"שני המנהיגים הביעו את דאגתם מהדיווחים על השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי נגד אזרחים סמוך לדמשק ביום רביעי, ודנו על אפשרויות התגובה של הקהילה הבינלאומית", נמסר מהבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות