התקיפה בעזה גרמה לירי באילת

לפנות בוקר נטל ארגון טרור סלפי הפועל בסיני אחריות לשיגור הגראדים לעבר העיר אילת. גורמי הביטחון מעריכים כי מדובר בתגובה לניסיון החיסול של המחבל אחמד סעיד (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

החשש מפני הסלמה בדרום היה מוצדק? אמש (שני) נורו שתי רקטות לעבר אילת, כפי הנראה בידי ארגון טרור הפועל בסיני.

לפנות בוקר נטל ארגון טרור סלפי הפועל בסיני אחריות לשיגור הגראדים והמשיך לאיים על ישראל.

לאחרונה מונע החמאס מארגונים אלה לפעול מתוך הרצועה ולשגר רקטות לעבר ישראל, לאחר שחמאס קיבל אזהרות חמורות מצד הצבא המצרי. כשפעילות ארגונים אלה בעזה מוגבלת, ירי הרקטות מתבצע על ידי עמיתיהם, אנשי הארגונים הסלפיים והג'יהאדיסטים הנמצאים בסיני.

הערכות גורמי בטחון מצביעות על קשר בין ניסיון החיסול בעזה של המחבל אחמד סעיד, המשתייך לארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בעזה לכך שככל הנראה, הירי לעבר אילת בוצע על ידי בני בריתו של המחבל בסיני.

החשוד המרכזי הוא ארגון הפועל בשיתוף פעולה עם חמאס, בשם "מועצת השורא של לוחמי הקודש בסביבות ירושלים". בעבר כבר לקחו אנשי הארגון אחריות על ביצוע ירי ופיגועים בגבולות ישראל-עזה-מצרים, מכיוון סיני.

הארגון אליו משתייך המחבל סעד, הוא השני בגודלו שפועל בעזה, אחרי חמאס, ונתון תחת חסותה של איראן. כמו אחיו הגדול, גם ארגון זה נזהר שלא להפר את ההבנות שהושגו אחרי מבצע "עמוד ענן" בתיווך מצרים.

בינתיים, ארגוני הטרור בסיני נהנים מחופש פעולה, כאשר יש להם אינטרס לירות רקטות לעבר ישראל. המטרה של אותם ארגונים היא ליצור מתיחות אזורית בין צבא מצרים לצה"ל. ירי לכיוון אילת משרת אותם היטב, כיוון שישראל לא תבליג זמן רב לירי על אוכלוסיה, בעיקר במקום שמהווה מקור תיירות רווחי לישראל.

הצבא המצרי פועל ביד קשה נגד אותם ארגונים וזו הסיבה שהם לא יורים בתדירות גבוהה יותר לעבר ישראל. הירי האחרון היה לפני שלושה חודשים והירי שקדם לו היה לפני שבעה חודשים.

כעת ניצבת ישראל בפני בעיה חמורה: במידה והירי יתגבר, כל ניסיון של צה"ל לסכל את פעולותיהם של אותם ארגונים, עלול להביא לחיכוך עם הצבא המצרי ואף לסכן את הסכם השלום עם מצרים.

כך, הדרך היחידה לפתור זאת, תהיה חייבת להיעשות בשיתוף פעולה מלא עם מצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר