משרד הביטחון: חיילי הנח"ל הדתי שתמכו בסירוב פקודה - יודחו מצה"ל

שני חיילים מגדוד הנח"ל הדתי יודחו מהשירות בגדוד וזאת לאחר שפרסמו בפייסבוק תמונות ועליהן קריאה לסירוב פקודת פינוי ישובים. שני החיילים ייאלצו לעבור לשרת שירות רגיל (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

המחאה ברשת החברתית פייסבוק הפכה למציאות בצה"ל בשבועות האחרונים. לאחר מחאת דוד הנחלאווי, הופיעה מחאה נוספת במסגרתה שני חיילים מגדוד הנח"ל הדתי הצטלמו עם פתק המסתיר את פרצופם ובו קריאה לסירוב פקודה בעת פינוי יישובים: "לוחמי וחיילי חטיבת הנח"ל לא מפנים יהודים".

ביום שישי, שעות אחדות קודם השבת, מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ יהודה פוקס נפגש עימם, ולאחר ששמע את טענותיהם החליט המפקד כי יש להדיחם מתפקידי לחימה בגדוד 50 באופן מיידי. החלטתו הובאה לאישור משרד הביטחון, ואתמול (שלישי) הוחלט להדיחם סופית מגדוד הנח"ל.

משמעות ההחלטה היא כי אותם חיילים יצטרכו לשרת בשירות רגיל כמו שאר חיילי החובה, ובכך שירותם יוארך לשלוש שנים ולא שנה וחצי כמו שאר חבריהם מהגדוד, המשרתים בתפקידי לחימה במשך שנה וחצי ולאחר מכן עוברים לשרת במשימות אזרחיות.

בצה"ל החליטו להיאבק בחומרה כנגד חיילים המפיצים ברשתות החברתיות הודעות הנוגדות את ערכי צה"ל, זאת לאחר מחאת דוד הנחלאווי שבצה"ל לא ידעו כיצד להתמודד עמה.

כזכור, במחאת הנחלאווי שהגיעה לשיאה לפני כשבועיים, נחשף צה"ל למרד האינטרנטי הראשון, מרד שהחל לאחר פרסום סרטון שעלה לרשת ובו נראה החייל דוד אדמוב דורך את נשקו מול צעירים פלסטינים שהתגודדו סביבו ליד בית הדסה בחברון.

קבוצה בפייסבוק בשם "גם אני עם דוד הנחלאווי", צברה בתוך מספר ימים למעלה מ-100 אלף לייקים, כאשר אלפי חיילים העלו לרשת תמונה בה הם נראים מחזיקים דף עליו כתוב "גם אני עם דוד הנחלאווי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר