סוף המשבר: צה"ל יקבל תוספת של מיליארד שקל ויחזור להתאמן

אחרי מאבק קשה במיוחד, בו נחצו מספר קווים אדומים, המשבר התקציבי בין משרדי האוצר והביטחון הסתיים. על פי ההסכם, צה"ל יקבל מיליארד ש' ויפנה את שדה דב (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לפיד ויעלון (צילום: פלאש 90)

אחרי חודשים של מאבק קשה בין שני המשרדים החזקים במדינה, סאגת תקציב הביטחון הסתיימה.

שני המשרדים הסכימו היום (שני) על העברת תוספת של מיליארד שקל לתקציב הביטחון, כאשר משרד הביטחון יפנה בתמורה עד שנת 2017 את חלקו הצבאי של שדה דב בתל אביב - כ-20 דונם.

על ידי פינוי המתחם תתאפשר בניית כ-16 אלף דירות על שני המתחמים של שדה התעופה - האזרחי והצבאי.

בנוסף, משרד הביטחון התחייב שלא לבקש תוספת תקציב נוספת במהלך שנת 2014, אלא שכמו בפעם האחרונה, משרד הביטחון מתחייב שלא לבקש תוספת תקציב, אך לאחר מכן מבקש תוספת, או יותר נכון, דורש תוספת.

כזכור, משרד הביטחון הפעיל בסבב העימותים הנוכחי עם משרד האוצר את כל ה"תותחים" הכבדים, זאת כאשר הרמטכ"ל ושר הביטחון הורו להפסיק אימונים חשובים של צה"ל, בהם גם אימונים של חיל האוויר.

נראה שהאיומים עשו את שלהם, כאשר עכשיו המלחמה היא על דעת הקהל, כאשר משרד הביטחון ינסה להשיג את תוספת התקציב כניצחון, בעוד במשרד האוצר ינסו להציג את פינוי שדה דב כניצחון שלהם.

בינתיים, בעקבות העברת מיליארד השקלים צה"ל יחזור להתאמן במתכונת כמעט רגילה, כולל טיסות אימונים וטיסות מבצעיות שבוטלו לכאורה בשל המשבר התקציבי במערכת הביטחון.

גורם במערכת הביטחון אמר כי "ההסכם הושג כחלק מהרצון של המשרדים להימנע מהמשך ההתגוששות התקשורתית. הסכום יאפשר לאפשר להשלים את תוכנית העבודה של צה"ל ומשימותיו ל-2014 באופן סביר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר