הפרשן הצבאי רון בן ישי: "כל רגע יכולה להיות פריצת דרך"

5 ימים לאחר חטיפת שלושת תלמידי הישיבה, הפרשן הצבאי של ynet, רון בן ישי, מנתח את המצב הרגיש. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר כי "צה"ל והשב"כ יודעים לא מעט" (צבא)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
רון בן ישי (צילום: דודו אזולאי, ynet)

המצוד אחר חוטפי שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער, נכנס אל יומו השישי, כאשר כוחות צה"ל והשב"כ עדיין מנסים לאתר את שלושת הנערים החטופים.

רון בן ישי, הפרשן הצבאי של אתר ynet, מנתח את המצב הרגיש נכון לעכשיו. בשיחה עם "כיכר השבת" אומר בן ישי כי צה"ל והשב"כ יודעים לא מעט בכל הקשור לפרשה.

"להגיד שאנחנו לא יודעים כלום זה לא נכון" אומר בן ישי, "אנחנו לא יודעים מספיק. אם היינו יודעים מספיק כבר היינו מגיעים אל החטופים. מה שצה"ל והשב"כ יודעים הוא לא מעט".

לדבריו, "יכולה להיות פריצת דרך כל רגע - עוד שעה או עוד שנה. זה המצב האמתי".

"צה"ל והשב"כ יודעים לא מעט, פשוט אי אפשר לדווח מכיוון שיש צו איסור פרסום על כל פרט מהחקירה, ולכן אני גם לא יכול להגיד מה הם יודעים".

בן ישי התייחס להנחת העבודה של כוחות הביטחון, לפיה, שלושת החטופים עדיין בין החיים. "ההנחה שהחטופים בחיים היא ללא קשר לחקירה, זאת מכיוון שעד שלא הוכח אחרת בצורה ברורה, ההנחה היא שהם בחיים, כמו בכל מקרה אחר".

שלושת החטופים (צילום: המשפחות)

לשאלתנו האם הדרג הצבאי והמדיני תופס טרמפ על הפרשה בכדי לפגוע בחמאס, אומר בן ישי כי "הצבא לא תופס טרמפ על המקרה בשביל לפגוע בחמאס, מכיוון שזה אינטרס שנוגע לחקירה". לדבריו, "הצבא עושה כעת שני דברים - מפעיל לחץ על האוכלוסייה ועל החמאס בשביל להעביר מסר שאומר שכל עוד החטופים לא אצלנו זה יעלה לכם ביוקר מבחינת המטרה האסטרטגית שלכם שהיא, לבסס את מעמד חמאס בגדה בעקבות הסכם הפיוס עם הפתח".

"יחד עם זאת, יש גם מגמה ברורה לפגוע בתשתיות החמאס, שגם בלי החטיפה, או אחרי שייפתר עניין החטיפה, חמאס לא יוכל לנצל את הפיוס הפלסטיני בכדי להתבסס מחדש בגדה ולהשתלט על הזירה הפלסטינית גם בגדה וגם בעזה".

לדבריו, "במידה רבה צה"ל עושה את העבודה של אבו מאזן, אבל הוא לא עושה את זה בשביל אבו מאזן אלא בשבילנו".

"הצבא יודע לא מעט". חיילי צה"ל בחיפושים אחר החטופים (צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר