גורם ביטחוני: הטיל שהרג את מוחמד קראקרה נורה מבסיס של צבא סוריה

גורם ביטחוני בכיר אומר כי הטיל שגרם למותו של הנער מוחמד קראקרה נורה מבסיס צבאי סורי. ככל הנראה, הירי לא התבצע באישור של דרג גבוה. אמש תקף צה"ל בסוריה (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הטיל שפגע בבני משפחת קראקרה והביא למותו של מוחמד קראקרה נער בן 16, נורה מעמדה של צבא סוריה, כך אומר הערב (שני) גורם ביטחוני בכיר לאתר ynet. לדברי הגורם, היורים היו ככל הנראה אנשי צבא מחטיבה 90 הסורית.

מיד לאחר האירוע, במודיעין הישראלי העריכו כי היורים היו אנשים הקשורים בדרך כלשהי לחיזבאללה, כשההערכה המרכזית הייתה שהצבא הסורי עצמו לא מעוניין בעימות מול ישראל שעשוי להחליש אותו בקרב מול המורדים בסוריה.

כעת כאמור, המידע מצביע על כך שהטיל נורה מבסיס צבאי סורי, ההערכה היא שהיורים היו חיילים שעשו זאת ללא אישור מגבוה.

כזכור, לאחר חצות הלילה תקף חיל האוויר תשע מטרות של צבא סוריה בגולן הסורי. בתקיפה השתתפו גם כוחות תותחנים שירו טילי תמוז. בצה"ל אמרו כי המטרות שהותקפו שייכות לצבא סוריה וכוללות מפקדות ועמדות תותחים. בצה"ל ציינו כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מאוחר יותר אושר הדיווח כי נפגעו ונהרגו מהתקיפה מספר בני אדם.

"המטרות שייכות לצבא הסורי וכוללות מפקדות ועמדות ירי. זוהו פגיעות מדויקות במטרות", נמסר מדובר צה"ל.

עוד נמסר: "הירי אתמול הינו מעשה התגרות חמור ביותר המבוצע כהמשך למספר פיגועים במהלך החודשים האחרונים כנגד כוחות צה"ל במרחב הגבול בכלל ובאזור זה בפרט. צה"ל יפעל בנחישות בכל דרך ובכל זמן שיראה לנכון כדי להגן על תושבי מדינת ישראל".

התקיפה הקודמת של חיל האוויר בסוריה אירעה לפני כשלושה חודשים, בחודש מרס, אז הותקפו ארבע מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה.

התקיפה אז באה כתגובה לפיצוץ מטען חבלה בגבול רמת הגולן, ממנו נפצעו ארבעה חיילים - אחד מהם במצב קשה. בין היעדים שהותקפו אז - מחנה אימונים, סוללות ארטילריה ומפקדות של הצבא הסורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר