צוק איתן נמשך: צה"ל חיסל ארבעה מחבלים מהאוויר

כלי טיס של חיל האוויר פגע הלילה בארבעה פעילי טרור באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטינים, ארבעת המחבלים נהרגו בתקיפה. בשבת: נסיגה קרקעית מעזה (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כלי טיס של חיל האוויר (צילום ארכיון: פלאש 90 )

חיל האוויר פגע הערב (מוצאי שבת) בארבעה פעילי טרור בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי דיווחים פלסטינים, ארבעת המחבלים נהרגו כתוצאה מהתקיפה.

מוקדם יותר צמצם צה"ל את נוכחותו ברצועת עזה, וזאת לקראת הסיום בטיפול במנהרות הטרור שנחשפו ברצועה והשמדתן. ההחלטה לסגת חלקית מעזה התקבלה לאחר שבצה"ל הגיעו למסקנה כי נותרו עוד מנהרות טרור בודדות בהן יש לטפל, כשההערכה היא שמשימה זו תגיע לסיומה במהלך 24 השעות הקרובות.

ראש הממשלה, הלילה (צילום: ynet) 

לפי גורמים בצה"ל, במהלך ימי הלחימה נהרסו לחמאס מנהרות עליהן הוא עבד במשך כמעט חמש שנים. גורמים בצה"ל הביעו תקווה כי זיהוי בניה של מנהרה חדשה תיענה בכניסה לשטח וטיפול נקודתי בה.

מאז החל מבצע "צוק איתן", הוא גבה את חייהם של 63 חיילי וקציני צה"ל, שני אזרחים ישראלים ועובד זר אחד. בצד השני, כך לפי דיווחים פלסטינים, נהרגו כ-1,600 בני אדם, רובם אזרחים. 9,000 נפצעו ומאות בתים נהרסו.

לפי ההערכות, מערך הרקטות של חמאס נפגע בצורה קשה, והנשק בו מתמקדים פעילי הארגון כעת הוא ירי פצצות מרגמה וירי צלפים. רוב הרקטות שמחזיק הארגון, כך לפי ההערכות, הן לטווח קצר. במקביל, גם בשבת נמשך ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל, ובשעות הערב נפצע גבר כבן 77 ממרגמה באשכול, מצבו מוגדר בינוני עד קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר