ההרוגים מהפצמ"ר באשכול: זאביק עציון ושחר מלמד

בקיבוץ נירים מסכמים יממה קשה במיוחד. שני חברי הקיבוץ נהרגו מפגיעת פצמ"ר בשעות הקשות של ירי בלתי פוסק לפני הפסקת האש. ההרוגים הם זאביק עציון ושחר מלמד (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מימין זאביק עציון משמאל שחר מלמד (צילומים: באדיבות המשפחות)

אבל בנירים: שנים מחברי הקיבוץ שנהרגו אמש (שלישי) הם זאב (זאביק) עציון, בן 55 ושחר מלמד, בן 43 בנם של ותיקי הקיבוץ. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבית החולים, אחד מהם במצב קשה מאוד, אחר במצב בינוני ושניים נוספים במצב קל.

ההרוג הראשון, זאב עציון, שימש במשך שנים רבות כרכז ביטחון של הקיבוץ (רבש"צ). הוא נפצע אתמול אנושות מפגיעת הפצמ"ר ומותו נקבע במקום. לאורך הטיפול בו, נמשכו מטחי הרקטות, ואנשי הצוות הרפואי נאלצו לתפוס מחסה.

עציון הותיר אחריו רעיה, נאווה, וחמישה ילדים, מעיין, גיל, עומר, טל ונטע. בקיבוץ סיפרו הלילה כי עציון התנדב ב-30 השנים האחרונות במד"א כנהג אמבולנס בקיבוץ. "הוא היה פעיל מאוד חברתית ותרבותית בקיבוץ. כל מה שעשה - עשה תמיד עם חיוך גדול על השפתיים וטוב לב שופע", אמרו.

ההרוג השני, שחר מלמד, בן 43, עבד במשך שנים בשדות הקיבוץ בתחום ההשקיה ושימש רכז ההשקיה בענף גידולי השדה וכן מנהל המוסך המקומי. אמש נפצע מלמד מפגיעת פצצת המרגמה באורח אנוש, ומת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חבריו בקיבוץ אמרו: 'מותו הטרגי מהווה מכה קשה וכואבת לקיבוץ נירים, לחבריו ולתושביו'.

בקיבוץ אמרו עוד כי הם "מחבקים את משפחותיהם, את הנשים, את הילדים ואת ההורים של חברינו היקרים שאיבדנו".

דובר נירים, דדי רובינשטיין, התייחס אמש לאירוע, בטרם נודע על ההרוג השני: "בסביבות השעה 18:00, כתוצאה ממטח רקטות, נפגעו ארבעה מחברי הקיבוץ ושני עובדי חברה קבלנית שעסקו בתיקון תקלת חשמל שהייתה ביישוב כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בשעה מוקדמת יותר. כולם שהו שם מתוקף תפקידם ולא הספיקו להגיע למרחב המוגן. ביישוב פועל צוות החירום שנותן מענה לתושבים, בסיוע גורמי צבא ומועצה".

"זה יום קשה מאוד בקיבוץ", הוסיף רובינשטיין. "איבדנו חבר יקר. אנחנו רק מתחילים להתמודד עם המצב. ידענו כבר אבידה של חבר קיבוץ שנהרג במפעל מפצמ"ר. השכול מלווה אותנו. אין נוסחה לאיך מתמודדים על המצב. הקהילה תומכת במשפחות ואני מקווה שכך נדע לעבור את היום הקשה".

לדבריו, "יש שחיקה של התושבים. הקיבוץ שלנו עם קהילה חזקה ועדיין אנחנו תקופה ארוכה תחת מטחי ירי בלתי פוסקים. אנחנו מבקשים מהממשלה לעשות כל מה שצריך כדי שתסיר את אי הוודאות שאופפת אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר