שר הביטחון בוגי יעלון: "אין מלחמות זולות"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אומר הבוקר כי מערכת הביטחון זקוקה למיליארדים. "ביטחון עולה כסף, אין מלחמות זולות". על מכתב הסרבנים אמר כי מדובר במעשה פוליטי (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון בוגי יעלון (צילום: פלאש 90)

"ביטחון עולה כסף, אין מלחמות זולות. כן, זה עולה מיליארדים", כך אומר הבוקר (שני) שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בצל המאבק על תקציב 2015 והקרב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד בשאלת תקציב הביטחון.

במהלך דברים שנשא בכנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב, אמר יעלון כי "תקציב הביטחון נפגע קשות בשנתיים האחרונות מסיבות פוליטיות. זה לא עניין של תוספת אלא תיקון עיוות וכיסוי הוצאות 'צוק איתן'. אם לא נעשה זאת, זה יהיה בלתי אחראי".

"ביטחון עולה כסף, אין מלחמות זולות. אנו זקוקים לעוד סוללות כיפת ברזל ומערכות נוספות. כן, זה עולה מיליארדים", הבהיר שר הביטחון.

לדבריו: "חישבו על העלות האלטרנטיבית הכלכלית - למה היו גורמות 4,500 טילים ללא הגנת כיפת ברזל? נסו לדמיין את צה"ל ללא יכולות מודיעין שאפשרו תקיפות מהאוויר יבשה והים. גם זה עולה מיליארדים. דמיינו מדינת ישראל ללא מכשולים של הגנה בגבולותינו. גם זה עולה מיליארדים".

יעלון התייחס בדבריו למכתב הסרבנים מיחידת 8200 ואמר כי "דילמות אתיות ומוסריות הם חלק מהדיון שצריך להתבצע בתוך הצבא, אך שימוש לצרכים פוליטיים איננו קביל, זו עבירה".

"מתברר שמהחתומים על המכתב בודדים עסקו בפלסטינים. איש מהם לא שירת בצוק איתן. לכן ברור שמדובר במעשה פוליטי. אני מכיר את יחידה 8200. קצינים וחיילי היחידה עושים עבודת קודש שהצילה חיים רבים. הוריתי לרמטכ"ל לטפל בחתומים על המכתב", הוסיף יעלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר