צפו: צוללת 'אחי תנין' הגיעה לישראל

צוללת העתיד של צה"ל - "אח"י תנין", הגיעה לישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מסר חד וברור לכל אויבנו". מפקד חיל הים: "הזרוע הארוכה והקטלנית של צה"ל". צפו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |

צוללת העתיד של חיל הים - "אח"י תנין", סיימה את מסעה מגרמניה, הגיעה היום (שלישי) לישראל ועגנה בנמל חיפה, שם התקבלה על ידי צמרת המדינה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ.

נתניהו אמר בטקס כי "זהו מסר חד וברור לכל אויבנו. ישראל תתמודד עם כל איום ועם כל אתגר, בכל מקום. נגן על גבולותינו בקרקע, באוויר, בגדרות, בכיפות ובים".

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג אמר: "לוחמי תנין – אתם הזרוע הארוכה של צה"ל. שקטה, קטלנית ובעלת עוצמה. אתם תשמרו על המולדת מן המעמקים, לעיתים בהשקט ובדומייה ולעיתים בעוצמה ובהפתעה. יחד עם לוחמי הסטי"לים והקומנדו הימי - תגיעו רחוק יותר, עמוק יותר ובעוצמה רבה יותר".

שר הביטחון יעלון אמר כי קליטתה של הצוללת התבצעה לאחר שנים ארוכות של תכנון ומאמץ משותף בין ישראל וגרמניה וכי הצוללת "משדרגת את מעטפת היכולות המבצעיות של חיל הים ומעצימה את רף הביצועים של צה"ל".

יעלון התייחס גם לקרב על תקציב הביטחון ואמר כי "בימים בהם שב ועולה הדיון על תקציב הביטחון, חשוב לזכור כי ישראל ניצבת בפני אתגרים ביטחוניים כבדים ביותר, אל מול מציאות משתנה ואיומים מורכבים מקרוב ומרחוק, והיתרון האיכותי שלה על פני הצבאות והארגונים ששואפים לפגוע בנו - חייב להישמר".

הרמטכ"ל גנץ התייחס להפלת המטוס הסורי הבוקר ואמר כי ישראל תמשיך להגן על אזרחיה בכל דרך שתידרש. "אני מאחל לכל החיילים שנה טובה ולאזרחי ישראל שנה שקטה". הוא הוסיף כי "אם השנה לא תהיה שקטה נדאג לפחות שתהיה בטוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות