הרמטכ"ל בני גנץ העניק צל"ש מיוחד לשייטת 13

הרמטכ"ל בני גנץ העניק לשייטת 13 צל"ש מיוחד על מספר מבצעים חשאיים מוצלחים שביצעה היחידה בעומק שטח האויב. גנץ: "מה שמאפיין את השייטת הוא היוזמה המבצעית". צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרמטכ"ל בני גנץ בטקס הענקת צל"ש לשייטת 13 (צילום: דובר צה"ל)

הרטמכ"ל, רב אלוף בני גנץ, העניק היום (שני) צל"ש מיוחד ללוחמי הקומנדו הימי, שייטת 13, זאת בגין מספר מבצעים חשאיים מוצלחים של היחידה בעומק שטח האויב.

בטקס, שהתקיים בבסיס שייטת 13, השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג, חברי פורום המטה הכללי, מפקדי השייטת ולוחמיה.

הצל"ש הנוכחי הוא החמישי במספר שקיבלה היחידה מאז היווסדה, והוא מתבסס על יותר מ-40 מבצעים מיוחדים שקיימו לוחמיה בשנה האחרונה הרחק מגבול ישראל.

מבצעים אלה, נחשבו לפורצי דרך מבחינת היכולות שהופעלו והפירות המבצעיים שהושגו, וחלקם בוצע תוך שיתוף פעולה עם יחידות ביטחוניות מחוץ לצה"ל.

הרמטכ"ל גנץ אמר בטקס: "מה שמאפיין את השייטת הוא היוזמה המבצעית. השייטת לא בוחלת בשום משימה, מחפשת איך להשתלב, מחפשת איך להשפיע, איך להיות מעורבת. לוחמיה יוזמים מבצעים חשאיים, חסויים, גלויים ופחות גלויים. יש בשייטת עושר מבצעי גדול, תרבות מבצעית ענפה, יוזמת וחשוב לומר צנועה".

גנץ הוסיף: "יחידה לא מגיעה פתאום לצל"ש, יחידה מגיעה לצל"ש כי יש בה שורשים, יסודות, יש בה מורשת מקדימה שעל תשתיתה צומחת המורשת אחר כך, ואיתה היא מתבשלת. מלוא הערכתי ומלוא הערכת המטה הכללי, אנו משוכנעים שתמשיכו לבצע את המשימות באשר תהינה".

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, אמר בטקס: "הצל"ש, למרות שאינו חלק מאופיינו וצניעותנו, מגיע כאות הערכה על ביצוע עשרות מבצעים במערכה שבין המלחמות.מבצעים פורצי דרך וייחודיים במינם, פעילות מאומצת המבוצעת לאורך תקופת זמן קצרה בכמה זירות ותוך מימוש כמה מבצעים מקביל".

רוטנברג הוסיף: "הצל"ש מעיד על יכולות התכנון, היכולות הקרביות והיכולות האישיות של כל אחד ואחד מאנשי השייטת. עומקה של היחידה, המתבטא בעומק אנשיה, הוא הסיפור מאחורי ההצלחה וכולל את הלוחמים, תומכי הלחימה, אנשי המודיעין וכלל הגורמים המלווים את היחידה בפעולותיה. ערכים של שילוביות ויוזמה, קרביות וחדשנות, תעוזה ונחישות, הם ערכי היחידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר