יובל דיסקין: "השב"כ והצבא מתקוטטים כמו בגן"

לאחר שנראה היה שהעימות בין צה"ל לשב"כ נרגע, ראש השב"כ תוקף את צה"ל ואת הרמטכ"ל והעימות נמשך. ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין: "כמו ילדים בגן" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

לאחר שהיה נראה כי העימות בין צה"ל והשב"כ עומד בפני רגיעה, ראש השב"כ שב ותוקף את צה"ל והעימות נמשך.

ראש השב"כ, יורם כהן, שיגר מכתב לגמלאי הארגון בו הוא מותח ביקורת נוקבת כנגד צה"ל וכנגד הרמטכ"ל בני גנץ באופן אישי שלדבריו, שיגר לראש הממשלה מכתב הרחוק מהאמת.

במכתב לראש הממשלה כתב הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי "בתכנית "עובדה" חצו גורמי שב"כ כל נורמה מוסרית ואתית. זהו ביטוי עמוק לחוסר קולגיאליות בין-ארגונית ומהווה מבחינתי חציית קו אדום. בתוכנית הוצג מידע באופן מגמתי, שיצר מצג שווא שלפיו השב"כ הוא ארגון המודיעין הבלעדי לרצועת עזה, שביצע מלאכתו נאמנה בעוד שכל היתר - אמ"ן, צה"ל והדרג המדיני - קפאו".

הרמטכ"ל כתב כי אין אמת בדברי הביקורת מצד השב"כ. "אני קובע נחרצות כי השב"כ לא העביר התרעה ולא התריע על כוונת החמאס למלחמה ביולי, כעניין יזום ומוחלט. מעולם, בשום דיון בראשותי, לא הוצג נושא המלחמה או המערכה האפשרית, וקל וחומר שלא היה כל דיון בתחילת 2014 על אודות מלחמה קרבה, לא בדרג הצבאי ולא בדרג המדיני".

כאמור, ראש השב"כ תקף בחזרה ובמכתב לעובדיו לשעבר כתב כי "הרמטכ"ל שיגר לראש הממשלה ולשר הביטחון מכתב חריף, שבו הועלו טענות קשות ביותר וחסרות בסיס נגד הארגון. אנו דוחים טענות אלה מכל וכל".

ראש השב"כ הוסיף כי ארגונו עומד מאחורי דברי הביקורת והוסיף כי המשפטים שנאמרו "מדויקים ומשקפים את תמונת המציאות ואת השתלשלות האירועים הנכונה. המידע שנמסר בכתבה אמין ומגובה באסמכתאות".

"הדרך והמסרים שבהם בחר צה"ל להציג את התייחסותו לדברים מבלי ששמע אותם או צפה בתוכנית הם אלו שהובילו לחילופי הדברים הקשים ולעימות הקשה שהתגלה". הוסיף.

בתוך כך ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, מותח ביקורת נוקבת כנגד הארגון בה עמד בראשו ואמר כי לא אהב את הראיון לתקשורת של כמה מאנשי הארגון. "מודה שמאוד לא אהבתי את תכנית עובדה האחרונה ואת העובדה שהשירות בחר את התכנית להצגת עמדתו בסוגיה הנמצאת עדיין בתחקירים שאני מקווה שעיקרי מסקנותיהם יובאו לידיעת הציבור" אמר.

את הצדדים - השב"כ וצה"ל, הגדיר ראש השב"כ לשעבר, "נראים כילדי גנון מתקוטטים ונעלבים". דיסקין מעריך כי "ייגרם נזק ואפילו חמור, משום שהאווירה בין הארגונים וראשיהם משפיעה מאוד על רמת השת"פ התוצאות בשטח".

ראש השב"כ מותח ביקורת כנגד הצבא והעומד בראשה. "ויש גם עוד זווית והיא הפטרונות והצביעות התקשורתית של צה"ל, שבאה לידי ביטוי במכתב התלונה של הרמטכ"ל המלין בין השאר על חשיפת סודות על ידי השב"כ. עמוס הראל מציין את זה במאמרו המצוין (כרגיל...) ואני מצטט מהמאמר פחות משכנעת היתה תלונתו על חשיפת מידע רגיש ושיטות פעולה מצד השב"כ בתוכנית. החששות הללו לא הפריעו לצבא לשתף את התקשורת בפרטי הפרטים של ההתנקשות בבכיר חמאס, אחמד ג'עברי, לפני שנתיים".

דיסקין מביא דוגמה נוספת "ורק לפני שנה, ב"עובדה", פורסמו הקלטות רשת הקשר הצבאית ממבצע ההתנקשות באבו־ג'יהאד, שם נשמע מפקד סיירת מטכ"ל בשם בוגי מתאר כיצד ירה ברב־המחבלים. אין לדעת אם מישהו בצבא בדק כיצד הגיעו הקלטות הללו לידיה של אילנה דיין, אבל ברור שהן הועילו למעמדו של יעלון בעיני חברי מרכז הליכוד יותר מעשרה ראיונות במוספי סוף השבוע".

ראש הממשלה מתייחס לעימות (צילום: לע"מ)

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעימות ואמר: "צה"ל והשב"כ הם שני גופים חזקים מאוד עם אנשים מעולים. שיתוף הפעולה ביניהם הוא נדבך יסוד בביטחון הלאומי שלנו, ושיתוף הפעולה הזה הניב תוצאות משמעותיות בשדה הקרב במהלך 'צוק איתן. הוא הציל חיים רבים. לכן אני, כראש ממשלה, אחראי ששיתוף הפעולה הזה יימשך כי ביטחון אזרחי ישראל עומד תמיד מעל לכל מחלוקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר