השר יעלון: 'יום שישי השחור' - לא אירוע פלילי

שר הביטחון משה בוגי יעלון סיפק התבטאות חריגה ואמר כי הוא מקווה שמצ"ח לא תחקור את אירועי "יום שישי השחור" במבצע צוק איתן. "זה לא אירוע פלילי" טען השר (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(וידאו: דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון, תמונה: פלאש 90)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון סיפק היום (חמישי) התבטאות חריגה כשאמר כי אירועי "יום שישי השחור" במהלך מבצע צוק איתן אינם פליליים.

"אירוע גבעתי ברפיח לא נמצאים כעת בחקירת מצ"ח ואני מקווה שמצ"ח לא תחקור אותו" אמר יעלון. לדבריו, "מדובר באירוע מבצעי שהתקבלו בו החלטות שונות, אך זה לא אירוע שבודקים אותו בכלים פליליים".

כזכור, "יום שישי השחור" הוא היום בו נחטף סגן הדר גולדין ז"ל ברפיח. מיד עם היוודע דבר החטיפה הפעילה חטיבת גבעתי אש כבדה בכל הגזרה בכדי למנוע את הימלטות המחבלים מהאזור, דבר שגבה את חייהם של עשרות פלסטינים בלתי מעורבים.

כאמור, יעלון הצהיר כי הוא מקווה שלא תיפתח חקירה פלילית בעניין. יעלון אמר את הדברים במהלך יום עיון לזכרם של לוחם סיירת מטכ"ל עמנואל מורנו ז"ל - שעד היום, שנים לאחר מותו, אסור לפרסם את תמונתו - ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר עודד ראור ז"ל.

לדברי יעלון, "תחקיר, לעומת חקירה, נועד כדי להפיק לקחים ולהשתפר בעתיד, כאשר אנשים מדברים שם באופן חופשי ולוקחים אחריות על מעשיהם. לעומת זאת, חקירה מחפשת אשמים ומסתכלת אל העבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר