לראשונה: גם חיילי הפלוגה המסייעת בחיל השריון יצאו לקצונה

לראשונה מאז הקמת הפלוגה המסייעת בחיל השריון, גם חייליה יכולו לעבור קורס קצינים, שיתקיים בבסיס שזיפון ובבה"ד 1, זאת כחלק מהפקת הלקחים ממבצע "צוק איתן" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
טנקים בצוק איתן (יונתן סינדל - פלאש90)

לראשונה מאז הקמתו, לוחמי הפלוגה המסייעת של חיל השריון, יוכלו לצאת לקצונה בקורס קצינים שייפתח עבורם. קורס הקצינים החל בבסיס שיזפון, של חיל השריון ובעוד שלושה חודשים יעברו החיילים השלמה חיילית בבה"ד 1 של כלל הקצינים בצה"ל.

הצוערים יעברו הכשרות מסוגים שונים, ויתמקצעו באחד משלושת המקצועות של הכוח: סיור, מרגמות וחבלה. כוח הסיעור יעבור שיעורי גיאולוגיה, שיהפכו את הידיעה שלו את השטח למדויקת יותר.

ההחלטה התקבלה לאחר שבמבצע "צוק איתן", סייעה הפלוגה ללוחמים בתוך הסמטאות העזתיות. כך למשל, הכוח זיהה טיל נגד טנקים שנורה לעבר טנקים. הלוחמים שזיהו זאת השמידו את החוליה היורה.

מפקד גדוד 196 בשיזפון, סא"ל רפי וולפסון, אמר כי "במהלך הקורס החיילים נכנסים לתוך טנקים, ונחשפים בצורה מעמיקה יותר לתכונותיו ולאתגרים שהוא מעמיד. המתכונת הייחודית הזו, מאפשרת הכרה מעמיקה יותר של האתגרים שמציב להם גדוד השריון, מה שיגרום למתן מענה טוב יותר לכוח".

באשר לפעילותם במבצע "צוק איתן" אמר מפקד הגדוד כי תרומת הכוח לגדוד הייתה משמעותית. "הלוחמים היוו עין לכוח השריון בנקודות בהן זווית הטנק לא אפשרה לצוות לזהות אויב, מחלקות המרגמות עשו עבודה מדהימה במתן מענה ארטילרי. אין ספק שהפעולות שעשו הרימו את רמת הביצוע של הגדודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר