צפו בתמונות

החרדים ביקשו וקיבלו: בסיס גלאט כושר בצריפין

חרדים פעלו מול גורמים בכירים בצה"ל בניסיון להשאיר בסיס אחד בצריפין לטובת הטירונים החרדים והצליחו: בסיס משודרג בעלות של מיליוני שקלים נחנך היום ועשוי לשרת את הלוחמים (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בסיס חדש לטירונים החרדים: במסגרת העברת הבסיסים הצבאיים מצריפין לעיר הבה"דים בדרום, הוחלט לסגור גם את בה"ד 20 שנבנה במיליוני שקלים והוכשרו בו מאות חרדים. גורמים חרדים פעלו מול בכירים בצה"ל בדרישה להשאיר בסיס אחד בצריפין לטירונים החרדים - והצליחו.

הלחץ עבד והיום (ראשון) נחנך הבסיס החדש בעלות של מיליוני שקלים שישרת את גדוד נצח יהודה ושח"ר אט"ל. הבסיס המדובר גדול בהרבה מהקודם וכולל מתחם טירונות, מתחם הכשרות מקצועי לרפואה, מכונאות, מש"קים ומגוון קורסים והכשרות במקצועות השונים.

בשנים האחרונות, מאז הקמת מסלולי שח"ר, התקבלו לא מעט תלונות של משרתים על בעיות צניעות בימי הטירונות. בין היתר סיפרו החיילים כי בשעות שהוקצבו לארוחה הם נאלצו לשהות בחדר אוכל מעורב בו יושבות חיילות שעושות טירונות יחד אתם באותו בסיס.

בשל כך, ובשל הרצון להתאים את צה"ל לאורח חייהם של המתגייסים, הוחלט להקים בסיסים נפרדים לחרדים בהם לא תהיה גישה לחיילות ולא יהיו מפקדות ופקידות.

יוסף כהן, רמ"ד שח"ר ונצח אט"ל ברך את המשתתפים בטקס החגיגי, רמ"ט אט"ל, תא"ל נחמיה סוקל אמר: "אנו רואים עצמנו אחראים על השירות של החרדים באט"ל ואלו שממשיכים את התהליך שהתחלנו בשנים האחרונות לשילוב החרדים בצה"ל בכלליו ובאגף אט"ל בייחוד".

"הצלחנו בשנים האחרונות להגדיל את כמויות הגיוסים של החיילים החרדים. במאמץ משולב החלנו בניית מתחם החרדים בצריפין. מתקן זה ייתן את כלל התנאים לחיילים החרדים כגון אוכל כשר למהדרין ומעטפת תקינה ואיכותית. אנו מתכננים מהלך בקריית ההדרכה בשנים הקרובות להקים ביה"ס לטירונות חרדים שיכלול את כלל הגיוסים של החרדים אשר עתיד להבנות בשנים הקרובות", הוסיף.

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר