הסכם הסיוע החדש

ישראל קיבלה "משלוח" של מטוסים "יד 2" לחלקי חילוף

כחלק מהסכם הסיוע הביטחוני, האמריקאים העבירו לידי חיל האוויר הישראלי מטוסי F-15 ישנים ומשומשים שישמשו את ברובם חיל האוויר לחלקי חילוף לצי האוויר הישראלי הקיים (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטוס קרב F15 (IanC66 / Shutterstock)

השבוע נחתם הסכם הסיוע הביטחוני בין ישראל לארצות הברית על סך כולל של 38 מיליארד דולר. כחלק מההסכם עשרה מטוסי קרב מדגם F-15D עשו את דרכם בימים האחרונים לישראל. המטוסים נחתו בארץ לאחר שירות ארוך שנים בזרוע האוויר של המשמר הלאומי האמריקני ועל פי הדיווחים חלקם ישמשו לחלקי חילוף בלבד למטוסים שנמצאים כבר בישראל שנים ארוכות בשירות. בנוסף למטוסים הגיעו הגיעו גם מטוסי תובלה מסוג "הרקולס" הותיקים ופצצות חכמות מסוג JDAM.

מטוסי הקרב הוותיקים שעדיין לא נמצא להם תחליף, קיבלו בארץ את הכינוי "בז" ומשרתים בחיל האוויר הישראלי קרוב ל-40 שנים. המטוסים משמשים בארץ בעיקר להשגת עליונות אווירית ותקיפות בעומק שטח האויב. המטוסים החדשים צפויים להשתלב במערך הקיים חלקם צפויים לשמש כפלטפורמה לחלקי חילוף למטוסים מבצעיים אחרים.

בחיל האוויר קיוו שה-F-35 החדש יחליף את המטוסים הישנים אך בינתיים הדגם החדש מאכזב במיוחד בכל הסימולציות כאשר מטוסי ה-F15 מביסים אותו בקרבות אוויר. היצרנים מקווים לשפר את הדגם החדש שיענה על הדרישות הצבאיות ויצדיק את ההשקעה הכספית האדירה בו.

מעבר למטוסי הקרב, חיל האוויר התחדש גם במספר מטוסי הרקולס (c-130) משומשים גם כן. כמו כן, קיבלו בחיל האוויר מהאמריקנים גם מספר פצצות JDAM, פצצות חכמות בעלות הנחיית GPS.

מחיל האוויר נמסר כי "קליטת המטוסים היא הזדמנות טכנית ותחזוקתית. הגעת המטוסים תאפשר להשתמש בהם כחלפים ובכך לשפר את הזמינות המבצעית של מערך מטוסי ה'בז'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר