ניסוי מוצלח למערכת 'שרביט קסמים'

מערכת שרביט קסמים עברה בימים האחרונים סדרת ניסויים במהלכה יירטה טילים עם חומר נפץ במשקל מאות ק"ג. ברפא"ל מרוצים מהניסוי (צבא וביטחון)

ניסוי קודם של שרביט קסמים (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

מערכת הביטחון סיימה היום (רביעי) סדרת ניסויים שארכה כמה ימים במערכת ההגנה האווירית מפני טילים לשכבה בינונית, 'שרביט קסמים'. במסגרת הניסוי, שוגרו כמה טילים מדויקים ממטוס של חיל האוויר, מעל הים התיכון, ולאחר שזוהו, שוגרו לכיוונם טילי היירוט של "שרביט קסמים" מבסיס פלמחים שבמרכז הארץ. בתום השיגורים הניסוי הוגדר כמוצלח.

מנהלת חומה במשרד הביטחון, והקבלן הראשי של הפרויקט, רפא"ל מסר כי: "הניסוי הסתיים בהצלחה מלאה, וכלל המטרות שדימו אויב יורטו באוויר, בגובה רב והרחק מישראל.

הניסוי הקודם של 'שרביט קסמים' (צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון)

ברפא"ל מסבירים, כי הטילים ששוגרו ויורטו על ידי המערכת החדשה, הם טילים גדולים ומדויקים במשקל של מאות ק"ג של חומר נפץ ודימו טילים של מדינות אוייב.

זו מערכת חדשה ומעודכנת של שרביט קסמים. בשנה שעברה נמסרה לחיל האוויר, מערכת אחרת של שרביט קסמים וכבר במשך השנה הנוכחית תהיה מבצעית. שרביט קסמים הנוכחית תהווה השלמה למערכת כיפת ברזל, המספקת הגנה מפני רקטות לטווח קצר, כאשר מערכות החץ 2, ו 3 מספקות הגנה מפני טילים ארוכי טווח.

הניסוי שהסתיים היום, הינו ניסוי חמישי בסדרת הניסויים שנערכה במערכת, בה לקח חלק השותף האמריקאי בפרויקט. גורם המעורב בפרויקט אומר, כי הניסוי האחרון בחן אם המערכת עמידה מפני מטרות המאיימות על ביטחון מדינת ישראל. עם כניסתה בקרוב לפעילות מבצעית, היא תפעל בפריסה ארצית קבועה, ותעניק הגנה לכלל המרחב בישראל, בשונה ממערכת כיפת ברזל המופעלת באמצעות סוללות ניידות המועברות לאזורים מאוימים לפי הצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר