פעלו במהירות

הפלסטינים מדווחים: לכדנו את רוצחי הרב אבשלום חי

אנשי מנגנוני הביטחון של אבו מאזן, פעלו הלילה במהירות והצליחו להגיע אל המכונית שממנה נורו היריות שרצחו את הרב מאיר אבשלום חי הי"ד משבי שומרון. בידי הפלסטינים כבר עצור אחד והם משוכנעים שיתפסו את שאר היורים. וגם: מה עולה מהתחקיר הראשוני של האירוע ועל המחדל שנבדק בשעות אלו. תמונות (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרכב הפגוע, הלילה (פלאש 90)

במסר שהגיע אמש לישראל הודיעו אנשי מנגנוני הביטחון של אבו מאזן, כי פעלו במהירות לאחר פיגוע הירי שהיה אתמול אחר הצהריים ושבמהלכו נרצח הרב מאיד אבשלום חי הי"ד, ועצרו את אחד מתושבי היישוב עסירה א שמליה, החשוד על ידם שהיה קשור למבצעים. לפלסטינים אין ספק שיעלו בקרוב גם על שאר המחבלים.

הפלסטינים פתחו דקות אחדות לאחר שנודע להם על הפיגוע, במצוד משלהם אחר המבצעים, ואחרי פחות משעה הגיעו אל פרדס בסמוך לעסירה א שימליה שם איתרו את רכב ה"גולף" שעל פי כל הדיווחים, ממנו נורו היריות. הרכב הועלה באש, ככל הנראה כדי להעלים כל ראייה.

אנשי מנגנוני הביטחון איתרו את בעל הרכב והוא נעצר והועבר לחקירה במטה של המנגנון בשכם.

גם בצד הישראלי ממשיכים כל אנשי הביטחון בחקירת הפיגוע ומנסים ללמוד האם מדובר בחוליה שכבר פעלה בעבר או שמדובר בפיגוע ראשון של מחבלים מן הסביבה.

מן התחקיר הראשוני עולה שהמחבלים אכן הגיעו מכיוון האזור בו עמד עד לסוף השבוע שעבר, מחסום, והורד במסגרת ההקלות שניתנות לפלשתינים. ראשי היישובים בסביבה מחו בפני החטיבה המרחבית על אוזלת היד שבפינוי המחסום וכבר אז הזהירו שהמחבלים הפעילים בסביבה ינצלו את הפירצה כדי לפעול כפי שהוכח הערב.

במקביל נמשכת החקירה כיצד קרה שמיד לאחר הפיגוע הוכרז על קוד חניבעל, משעלה החשש שאשתו של הנרצח וילדיו נחטפו. במשך זמן רב נערכו חיפושים במתכונת נרחבת אחריהם, מחשש שהיו ברכב ונעלמו עם המחבלים, אך מהר מאוד התברר שהאשה החליטה שלא לנסוע עם בעלה וניצלה בנס גדול מפגיעה.

מבין תושבי השומרון, מי שיבכו וכבר ממחר, יום שישי, את הנרצח יהיו ילדי הגנים בכל היישובים שהרב מאיר אבשלום חי הי"ד, היה מוכר לכולם, כמי שהיה מגיע לגנים בערבי שבתות, מדבר איתם בדברי תורה ומחלק להם מתנות לקראת שבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר