צפו בוידאו

ברק על האיום האיראני: חיל האויר יכול להגיע רחוק

במהלך טקס הסיום של קורס הטייס החצי שנתי בבסיס חיל האויר, נשא שר הבטחון נאום תקיף: "מדינת ישראל מסוגלת לפעול גם במרחק של 1500 ק"מ מגבולותיה", אמר ורמז על היכולת של חיל האויר לתקוף בבוא הזמן את איראן. צפו בתיעוד וידאו מהאירוע שנערך היום (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בבסיס חיל האוויר בחצרים שבדרום הארץ התקיים היום טקס הסיום של קורס הטייס, החצי שנתי.

שר הביטחון אהוד ברק שדיבר בסיום הקורס שבו, לראשונה, הצטרף טייס דרוזי למסיימים, אמר לנוכחים כי מדינת ישראל מסוגלת לפעול גם במרחק של 1500 ק"מ מגבולותיה, ברומזו בכך לחיל האוויר שלרשותו כלים שבאמצעותם יוכלו הטייסים, אם יקבלו הוראה שכזאת, להגיע גם לאיראן.

"לחיל האוויר תפקיד חיוני ומרכזי בהגנה על המדינה ובכושר ההרתעה של ישראל, אמר ברק, כך היה לאורך כל שנות קיומה של ישראל וכך יהיה, גם בעתיד. בעוד דקות תענדו את כנפי הטייס, וממחר אתם מצטרפים למערך המבצעי של צה"ל, ביבשה, באוויר ובים מוכנים ודרוכים בכל רגע נתון, לבצע כל משימה, בכל מקום ובכל שעה".

"להוותנו, גם לאחר 61 שנות עצמאות, טרם השלימו חלק מאויבינו עם עובדת קיומנו באזור. אנחנו בפתחה של תקופה רווית אתגרים והזדמנויות. מרחב האיומים שבפניהם ניצבת מדינת ישראל התרחב מאוד, אנו עוקבים ונכונים לכל אתגר שיוצב בפנינו, קרוב או רחוק. מדינת ישראל חזקה ומרתיעה הינה המדינה החזקה 1500 ק"מ מסביב לירושלים".

יחד עם זאת סבור אהוד ברק כי "אנו חייבים גם היום להמשיך ולחפש כל דרך אפשרית לקידום הסיכוי להסדר שלום אזורי, שבמרכזו הסכם עם שכנינו הפלסטינים, המבוסס על מפת הדרכים, רעיון "שתי מדינות לשני עמים" והכרזה על קץ התביעות והסכסוך רב השנים. גם וכאן והיום שבים אנו וקוראים להנהגה הפלסטינית ולאבו מאזן, לגלות אחריות כלפי בני עמו ולשוב לשולחן המו"מ על מנת לאפשר סיכוי להשגת השלום המיוחל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר