מחוץ לאטמוספירה

צפו בתיעוד: הניסוי המוצלח במערכת "חץ 3"

במשרד הביטחון ובסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים מרוצים מתוצאות הניסוי במערכת ה"חץ 3" של התעשייה האווירית, שנועדה ליירט טילים בליסטיים ממרחק • צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המרתק (צילומים: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

בחלוף מספר שעות מניסוי הטיסה שערכו משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, במערכת 'חץ 3' להגנה מפני טילים ארוכי-טווח, מפרסם המשרד את תיעוד הניסוי.

בהודעת הרשמית נאמר, כי ניסוי הטיסה במערכת, שמיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, היה מוצלח.

"ניסוי זה, בו הטיל פגע במטרה סימולטיבית (לא אמיתית), יאפשר למערכת הביטחון לבצע סדרת ניסויי יירוט בשדה ניסויים ענק ובלתי מיושב באלסקה בהמשך השנה, כאלו שלא יכולים להתבצע בשטח ישראל".

לדברי גורמים במערכת הביטחון, "המיירט טס ויצא מחוץ לאטמוספירה וטס עמוק במסלול בנתיב מעופו. אם הייתה שם מטרת אמת הוא היה פוגע בה. רצינו להיות מפוקסים בדרישות לאישור הניסויים באלסקה ולכן לא שילבנו בניסוי זה מטרה אמיתית כדי לעמוד בלוחות הזמנים. כל מערכת הנשק הוכחה בניסוי זה".

מנהל חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית שייצרה את ה'חץ 3', בועז לוי, הוסיף: "הטיל עשה את המסלול במלואו ולו הייתה מטרה אמיתית הוא היה פוגע בה. במהלך הניסוי המיירט דימה תרחיש מבצעי מלא. הוא עשה מסלול כאילו הייתה מטרה אמיתית. השלמנו באופן מלא את היעדים שהגדרנו לעצמנו לפני היציאה לניסויים באלסקה".

יצויין, כי בשבועות הקרובים צפויה מנהלת 'חומה' שבמשרד הביטחון לערוך ניסוי נוסף במערכת המשודרגת, לאחר שבפעמיים האחרונות הוא בוטל, בשל תקלות שונות שצצו ברגע האחרון.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר