6 מטר, 13 טון

כך פועלת "מפצחת הבונקרים" של ארה"ב

היא שוקלת 13,6 טון, אורכה 6 מטרים, קוטרה 80 ס"מ והיא נושאת 2,404 ק"ג חומר נפץ, המאפשרים לה לחדור לבונקרים בעומק של 60 מטרים. צפו בפצצה האדירה האמריקנית (צבא)

(צילום: חיל האוויר האמריקני)

בצל הודעת איראן על חידוש הזרמת האורניום לצנטריפוגות, בעקבות ביטול הסכם הגרעין מצד ארה"ב, דווח השבוע ב"ניו יורק טיימס" כי בארה"ב ייצרו פצצה אדירה, במשקל 13.6 טון, שנועדה לחדור לבונקרים האיראניים.

האמריקנים בנו מתקן הדומה בגודלו לאתר הגרעין פורדו שבאיראן, והפציצו אותו עם הפצצה שבנו בשם - GBU-57 MOP, המכונה "אם כל מפצחות הבונקרים".

לפני ארבעה חודשים, בחודש מאי, פרסם חיל האוויר האמריקני סרטון, בו נראה חמקן 2-B מטיל את שתי פצצות נגד מטרות קרקעיות. הפצצות משוגרות מהמפציץ, נעלמות בקרקע וכעבור מספר שניות יוצרות פיצוץ אדיר.

הפצצה GBU-57 היא "מפצחת הבונקרים" העוצמתית ביותר שאינה גרעינית. היא מסוגלת לפגוע במטרות הנמצאות מתחת לאדמה ואף לחפור לעומק, דרה סלעים ובטון.

אורכה של הפצצה הוא 6 מטרים וקוטרה - 80 ס"מ. היא נושאת 2,404 ק"ג חומר נפץ ויכולה לחדור לעומק של 60 מטרים. את הפצצה יכול לשאת רק מפציץ מסוג B-2, שנמצא בשירות חיל האוויר האמריקני בלבד. באתר היצרנית בואינג נכתב כי הפצצה "נבנתה במטרה לפגוע במנהרות ובבונקרים מבטון מזוין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר