בצל הקורונה

הערב: יום הזיכרון לחללי צה"ל; בתי העלמין יסגרו בצהריים

בשעה 20:00 יחל יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה בצפירה בת דקה אחת. בשל מגיפת הקורונה הטקסים הממלכתיים ייערכו ללא קהל ובתי העלמין יישארו סגורים (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה"ל)

הערב (שני) בשעה 20:00, יחל יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה בצפירה בת דקה אחת. השנה בשל הקורונה והחשש להדבקה בנגיף הטקסים הממלכתיים ייערכו ללא קהל ובתי העלמין יישארו סגורים.

בתי העלמין ייסגרו היום בשעה 14:00 בצהריים והמשפחות התבקשו לסיים את ביקוריהן בקברי יקיריהן קודם לכן. מיד לאחר הצפירה הערב, יתקיים הטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום הזיכרון ברחבת הכותל המערבי בירושלים. הוא יתקיים ללא קהל ויועבר בשידור חי. בהמשך יתקיימו גם יתר האירועים ללא קהל: "שירים לזכרם" בכנסת, שצולם השנה מראש ויתר אירועי הזיכרון המרכזיים שיצולמו ללא השתתפות הציבור הרחב.

מחר בשעה 11:00 בבוקר תישמע צפירה בת שתי דקות. לאחריה יעבור מטס של חיל האוויר מעל להיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים, שם יתקיים באותה השעה הטקס המרכזי לציון היום.

על פי ההנחיות, הכבישים המובילים לבתי העלמין ייחסמו לתנועת כלי רכב, אך ההוראה שניתנה לשוטרים היא לא לעצור את מי שיצעד ברגל אל בתי העלמין, זאת כדי למנוע אירועים אלימים. שוטרים שיוצבו בכניסות לחלקות הצבאיות ינסו לשכנע את המשפחות שלא להיכנס, אך כאמור, לא ימנעו את הכניסה ממי שיתעקש לעשות זאת.

במשטרה מקווים שלבתי העלמין יגיעו מאות או אלפים בודדים – ולא מאות האלפים שפוקדים את בתי הקברות ביום הזיכרון מידי שנה.

בית המשפט העליון ידון היום בשעה 11:00 בעתירת בן שאביו נרצח בפיגוע וטוען כי וש לבטל התקנות האוסרות על משפחות שכולות להגיע לבית העלמין הן מחמת העובדה שהן לא חוקיות כפי שקבע בג"צ אתמול בנושא מעקב השב"כ והן בשל העובדה שאם מותר ללכת להפגין או לרכוש ברשתות גדולות והמוניות, הרי שאין למנוע דווקא עליה של משפחות שכולות לקברי יקיריהן ביום הזיכרון. הפרקליטות צריכה להשיב לעתירה עד תשע בבוקר.

הרמטכ"ל כוכבי פרסם הבוקר את פקודת יום הזיכרון, בה כתב: "בשבועות האחרונים, הרחובות שקטים ובחוץ דממה. עוד רגע ונתרגל. אך היום הדממה שונה בתכלית. זו דומיה של עם שלם, אשר שכל את בניו ובנותיו במערכה המתמשכת על עצמאותו ועל ביטחונו".

"זו דממה המצווה עצור. עצור כדי לזכור, עצור כדי לומר למשפחות אנחנו איתכן, גם בימים מורכבים אלו, שבהם לא נראה אתכן פנים מול פנים, ולא נצטופף בשורה אחת עם הישמע הצפירה. לא נראה אתכן, אבל נחוש את הצער, לא נעמוד לצדכן בטקס, אך נעמוד לצדכן בכל מובן אחר. אנחנו עומדים בדום, מרכינים ראש וזוכרים".

את הפקודה חתם הרמטכ"ל במילים: "בשם כל חיילי צה"ל ומפקדיו, אני מצדיע לנופלים, מתחייב שנעשה כל מאמץ להשיב את הבנים לגבולם, מחזק את המשפחות השכולות, מחבק אותן, ומבטיח שנעשה כל שביכולתנו, על מנת להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. יהי זכר הנופלים ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר