"כל יום עוד בשורה"

בני גנץ: "הרב הצבאי הראשי כפוף לרבנות, אין לשנות את הליך המינוי"

שר הביטחון היוצא גנץ, תקף הערב במסיבת חנוכה של פעילי 'המחנה הממלכתי', את הפרסומים אודות הכוונה לשינוי הליך בחירת הרב הצבאי הראשי (חדשות, ביטחון)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בני גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה)

שר הביטחון היוצא ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נשא הערב (ראשון) נאום בשפיים - בפני מאות ראשי מטות ופעילים של מפלגתו, בהשתתפות השרים וחברי הכנסת של הסיעה.

בפתח דבריו אמר גנץ: "אנחנו קמים כל בוקר לעוד "בשורה", בשביל להקים ממשלה, מפרקים את משרדי הממשלה לחתיכות רק כדי לספק צרכים פוליטיים. העובדה שלא מוכנים לכתוב בחוק המשטרה כמו בחוק השב"כ שהיא לא תופעל באופן פוליטי, מצביעה מה הכוונות של המציעים".

גנץ התייחס לפרסומים אודות שינוי הליכי המינוי של הרב הראשי ואמר: "הרב הצבאי הראשי הוא חבר במועצת הרבנות הראשית והוא מקשיב לרבנות הראשית, אבל עצמאותו של הרב במערכת הצבאית מאפשרת לו לבצע את האיזון בהחלטות שלו באופן שמתאים לצה"ל. צריך לזכור שהרב הצבאי הראשי נותן שירותי דעת גם לבני דתות נוספים שמשרתים בצה"ל".

"כשהייתי סגן רמטכ"ל", אמר גנץ, "הגיעה אלי משלחת רבנים בכירים ומכובדים מאוד שביקשו להשפיע על בחירת הרב הצבאי הראשי. אמרתי לרבנים שאני מעריך את העובדה שיש לכם דעה, אבל אין לכם עמדה. הרב הראשי בצה"ל ממונה אך ורק על ידי הרמטכ"ל. הניסיון להכפיף את זה לתהליכים פוליטיים מטמא את השיקולים וההתנהלות של הרב הצבאי הראשי. צריך להשאיר את הנושא הזה מחוץ למגרש הפוליטי."

שר המשפטים גדעון סער, מספר 2 במפלגה אמר: "ברור לנו מיום ליום שפרשנות מעוותת לזהות שלנו הולכת ומרחיקה אותנו מערכים אנושיים, יהודיים יסודיים. מחפשים כל הזמן פטנטים לאפליה, ואפילו מציגים את זה כסוג של ליברליזם חדש. הממשלה החדשה עוד לא התחילה אבל כל יום יש אמירות חדשות, כל אחת בפני עצמה - הזויה. מי יקבל טיפול רפואי ומי לא יקבל טיפול רפואי? מי יתארח במלון ומי לא יתארח במלון? מי יקבל שירות ומי לא יקבל שירות? ומה לאלה ולאמונה דתית בכלל?".

"ראש הממשלה המיועד עסוק כל הזמן, בלהכחיש את שותפיו הקואליציוניים. בכל שעה יש ציוץ חדש שלו נגד דברי שותפיו הקואליציוניים. במקום שתהיה בעם תקווה, התרוממות רוח לקראת הקמת ממשלה חדשה - יש דאגה. והוא רץ מבוהל להכחיש את סטרוק, להכחיש את מעוז. לכבות שריפות. אבל אותם סעיפים מבישים של ההסכמים הקואליציוניים - מדברים בעד עצמם. חלקם אולי יקוימו, חלקם אולי לא יקוימו. אנחנו לא מדברים על מישהו עם רקורד מאוד מרשים בקיום התחייבויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר