הסלמה בדרום, דריכות גם במרכז

מסר לישראל ממצרים: "המצב בעזה על סף פיצוץ" • במערכת הביטחון נערכים להגיב על הירי

בצל קריאות מהקואליציה להגיב "תגובה מוחצת" לירי הרקטה מרצועת עזה, במערכת הביטחון נערכים לתגובה • כוננות ביטחונית גבוהה גם ביהודה ושומרון • מצרים העבירו מסר לישראל כי המצב בעזה "על סף פיצוץ" וקראו להימנע מצעדי התלקחות (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
משמאל: הרקטה שנפלה הערב בשדרות (צילום: Nati Shohat/Flash90 ועיריית שדרות)

במערכת הביטחון נערכים להגיב לירי הרקטה מרצועת עזה לישראל היום (רביעי). לפי הדיווח הערב בכאן 11 צה"ל צפוי להגיב לירי, ובמקביל ישנה כוננות גם ביהודה ושומרון.

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, הגיב היום לירי הרקטה על עירו וקרא לתגובה. "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור", אמר דוידי.

"כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

בתוך כך במצרים העבירו אזהרה לישראל, ולפיה המצב ברצועת עזה על סף פיצוץ. בעיתון היומי הערבי א-שרק אל אווסט דווח כי המצרים קראו לישראל להימנע מצעדים העלולים להוביל להתלקחות ביטחונית באזור.

התגובות בקואליציה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הערב, דקות אחדות אחרי שיגור הרקטה מעזה לישראל, כי לא מתכוון לעצור מפעולותיו נגד מה שמכנה "תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים" בבית הכלא.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' בן גביר הורה לאחרונה לשירות בתי הסוהר לסגור את המאפיות שפעלו בתוך שני בתי כלא ביטחוניים, וסיפקו מדי יום פיתות טריות למחבלים. ההוראה הזו העלתה את המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים.

היום, בהמשך לכך, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל. הרקטה יורטה בידי פעילות 'כיפת ברזל'. כעבור זמן צייץ בן גביר בטוויטר כי בכוונתו להמשיך את המלחמה נגד המחבלים בבתי הכנסת ולבחון "דרכי תגובה" על שיגור הטילים.

"הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים", צייץ בן גביר בטוויטר. "נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

גם חבר הכנסת אלמוג כהן מ'עוצמה יהודית', סיעתו של בן גביר, צייץ הערב: "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום. דין העוטף כדין תל אביב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר