בנאום בטקס הוקרה

הרמטכ"ל התנצל על מה שאמר 'עדיפה דיקטטורה בטוחה מאנרכיה' והבהיר; "לא משקף את תפיסת עולמי"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם הערב בפני משרתי מילואים - בטקס הוקרה שנערך לכבודם על הפעילות ב'שובר גלים'. במהלך הנאום התנצל על משפט שצוטט בשמו והסביר מדוע (חדשות צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הרצי הלוי | ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הרמטכ"ל הרצי הלוי, נאם הערב (ראשון) בטקס הוקרה למשרתי המילואים המשתתפים במבצע "שובר גלים", והתנצל על משפט שצוטט בשמו.

ב'ידיעות אחרונות' צוטט משפט שאמר הרמטכ"ל עם אחת הקבוצות עמן הוא ניפש במסגרת הרגעת הרוחות בקרב משרתי המילים.

הרמטכ"ל אמר שם: "אני אדם אופטימי, אך כם אם נלך למקרה הכי חמור - אני מעדיף דיקטטורה בטוחה על פני אנרכיה לא מוגנת".

בנאום שנשא הערב אמר הרמטכ"ל: אתגריה הביטחוניים של מדינת ישראל אינם מסתכמים בגזרה אחת, ועל צה"ל להיערך בכלל הגזרות ואל מול כל האיומים. "שובר גלים" מוכיח שוב כי יכולתו של צה"ל לעמוד במשימותיו וכשירותו למלחמה תלויה בקיומו של מערך מילואים נרחב, איכותי ורתום. בשל חשיבות המשימה ומתוך הבנת האיומים אנו מתייצבים לשרת, לא מסרבים, לא בוחרים משימות".

עוד אמר הרמטכ"ל: "בימים האחרונים שוחחתי וקיימתי פגישות עם מאות מפקדים במילואים מכל הזרועות והאגפים של צה"ל. הקשבתי לרחשי הלב, לדעות ולתפיסות השונות. הייחודיות והמורכבות של ימינו, ימים של מחלוקת בחברה הישראלית, מצאו ביטוי בדבריהם. הבעתי את הערכתי הרבה והגיבוי המלא שאני נותן לפועלם ואת התנגדותי לאמירות שגינו את שמם של חלק מהמשרתים. "בארץ הלוהטת הזאת מילים צריכות להיות צל", כתב יהודה עמיחי ובימים מורכבים אלו – כך גם עלינו להשתמש בהן. לשקול אותן היטב, להיות ברורים ובלתי משתמעים לשתי פנים, להבטיח כי המילים שלנו אינן מבעירות חלקות נוספות בחברה הישראלית".

בשלב זה התייחס לאמירה המדוברת ואמר: "באחת מן השיחות עלתה התייחסות באשר לנקודת קיצון אליה המחלוקת עלולה להתפתח. השבתי תשובה ערכית על חובתנו להגן, על כך שאהיה במדינה הזו תמיד והוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר ושאינו משקף את תפיסת עולמי לחלוטין. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להבהיר את כוונותיי. צה"ל לא יוכל לפעול מתוך התפרקות של העם; צה"ל לא יוכל לפעול ללא רוח ההתנדבות של משרתי המילואים ונכונותם התלויות בשימורו של צה"ל כצבא הכם במדינה יהודית דמוקרטית".

"הרי ברוח צה"ל נכתב: "חיילי צה"ל יפעלו על פי ערכי צה"ל ופקודותיו, תוך שמירה על חוקי המדינה וכבוד האדם, וכיבוד ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ואני מחויב לכך בשם צה"ל כולו. אבקש לסיים במילים של תודה והערכה. בראש ובראשונה לכם, מפקדים ומשרתים במילואים על דרך מורכבת, ראשיתה בהקרבה אישית ומשפחתית ואחריתה בהישגים יוצאי דופן. עוד נכונה לנו, יחד, דרך ארוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר