מסמך בפרסום ראשון

הגר"ע יוסף הכריע: "גיורי צה"ל כשרים ע"פ ההלכה"

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף פסק כי גיורי העבר כשרים באופן גורף ● בפסק ציין כי הוא מסתמך על נסיונו האישי והכרותו עם מערכת הרבנות הצבאית, בזמן שכיהן כרב ראשי ● חברי וועדת הגיור שנפגשו איתו הבוקר: "איננו יכולים לפסוק על סמך גיורים שנעשו בעבר" ● צפו במסמך. חשיפה (צבא)

יוני גבאי | כיכר השבת |

הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר וחברי הוועדה לענייני גיור שהקים בשבועות האחרונים, הגיעו הבוקר אל מעונו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, והציגו לו את מסקנותיהם בנושא הגיור הצה"לי.

הרבנים דנו בשאלה מה יהיה גורל הגיורים שכבר נעשו במסגרת הרבנות הצבאית ומה יהיה הנוהל בעניין הגיורים העתידיים.

חברי הוועדה - הדיין הרב ניסים בן שמעון והרב שמעון אליטוב אמרו לגר"ע יוסף כי אין בידיהם מסקנה חותכת באשר לגיורי צה"ל. לדבריהם, הם אינם יכולים להביע דעה על גיורים שנעשו בעבר.

הרב אליטוב הציג בפני הרב עובדיה יוסף שורת שינויים שיש להטמיע בהתנהלות מערכת הגיור הצבאית שאם ייעשו - הגיורים יהיו כשרים לכתחילה.

בתום הפגישה, ולאחר שהוצגו בפניו המסקנות המפורטות, הגר"ע פסק כי גיורי העבר כשרים באופן גורף. בפסק ציין כי הוא מסתמך על נסיונו האישי והכרותו עם מערכת הרבנות הצבאית, בזמן שכיהן כרב ראשי.

בעקבות הפסיקה, יו"ר הבית היהודי, דניאל הרשקוביץ, אמר כי "כמי שמכיר את הנושא מקרוב, אלפי הגיורים שנעשו בצה"ל הם לפי ההלכה על דקדוקיה והם עובדה שרירה וקיימת - שאיש לא יוכל לקעקע".

במהלך הפגישה, חברי הוועדה ציינו את מסירות הנפש של הרב עמאר להתמסר למען סוגיות קשות בעם ישראל, חרף המתקפה נגדו.

ח"כ דוד רותם, הודיע היום כי למרות פסיקת הרב עובדיה יוסף הוא ימשיך להאבק על חקיקה מסודרת של גיורי צה"ל. "הרב עובדיה הוא תלמיד חכם עצום, אבל יקום מחר מישהו ויגיד שהוא לא מקבל את דעתו", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר