למרות הלחץ: נתניהו מינה את עמידרור

ראש-הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מינויו של אלוף במיל´ יעקב עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי. הוא ייכנס לתפקידו לאחר חפיפה מסודרת עם ראש המועצה לביטחון לאומי היוצא, ד"ר עוזי ארד. עמידרור פרסם עד היום שני ספרים בתחומי הביטחון והמודיעין וכן מאמרים בכתבי עת מקצועיים המשמשים גם צבאות זרים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מונה. עמידרור (פלאש 90)

ראש-הממשלה בנימין נתניהו הודיע על מינויו של אלוף במיל´ יעקב עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי. הוא ייכנס לתפקידו לאחר חפיפה מסודרת עם ראש המועצה לביטחון לאומי היוצא, ד"ר עוזי ארד.

עמידרור החל את שירותו הצבאי כלוחם בצנחנים בשנת 1966. מאז מילא שורה רחבה של תפקידי מודיעין ושמש כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וכמפקד המכללות.

לאחר שהשתחרר מצה"ל המשיך לתרום לביטחון המדינה בתפקידים שונים ובהם כחבר בוועדת מרידור לגיבוש תפיסת הביטחון של ישראל וכיו"ר צוות הבדיקה שמינה הרמטכ"ל לחקר פעילות המודיעין במלחמת לבנון השנייה. לאחרונה שימש סגן נשיא של מכון לנדר בירושלים (מרכז אקדמי).

עמידרור פרסם עד היום שני ספרים בתחומי הביטחון והמודיעין וכן מאמרים בכתבי עת מקצועיים המשמשים גם צבאות זרים.

נתניהו ציין שעמידרור אינו חושש להביע את דעתו המקצועית. הוא בעל ידע רב וניסיון מצטבר בתחומי צבא, ביטחון ואסטרטגיה. "הוא ימשיך להוביל את המועצה לביטחון לאומי כגוף מרכזי בקביעת המדיניות הלאומית והביטחונית של מדינת ישראל", אמר נתניהו.

מינויו יובא לאישור הממשלה לאחר אישור ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה.

מאז עלה שמו של עמידרור, חובש כיפה, כמועמד לתפקיד, עיתון "הארץ" החל בקמפיין נגד המינוי,
בניסיון לטרפד את המינוי.

"הארץ" לא התבייש לחשוף את כוונותיו. במאמרים שפורסמו בעיתון, עלה החשש מהמספר הגבוה של חובשי הכיפות העובדים צמוד לראש-הממשלה. "זוהי טענה בלתי לגיטימית בצבא בו שליש מהקצינים חובשי כיפה", אמר עמידרור.

"במשך שנים פעלתי למען ביטחון ישראל בשבתות כימים רגילים", ציין האלוף במיל´ והוסיף: "היום מישהו מרשה לעצמו להטיל ספק במועמדותי לתפקיד ביטחוני בגלל היותי שומר שבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר