שנאת החרדים נובעת בעיקר מסיבה אחת שהיא, אי גיוסם ואי כניסתם המסיבית של החרדים למעגל העבודה. אבל במקביל, קיים רצון עז להכיר אותנו מקרוב. הציבור החרדי גדל מאוד ב"ה, ובשנים הקרובות בעז"ה נגדל הרבה יותר. עובדה זו מדאיגה מאוד את הציבור החילוני
"כמי שסיימה שירות צבאי כסמלת בצה"ל אני מחוייבת לקרוא בקול גדול לכל מי שאמונת השם ותורתו אור לרגליו אל לו להתכופף תחת תכתיבי הרחוב החילוני שכל בקשתו הוא ליצור מדינת כל אזרחיה אשר כל קשר בינה לבין יהדות הינו מקרי לחלוטין תוך מיגור הקודש מהחול ושבו כל דבר שבקדושה ובצניעות מקבל גינוי מן הקצה אל הקצה"
"הצבא הישראלי, החומד לחטוף את בחורי הישיבות לשורותיו, מבצע פשעים, רומס את הלוח השמאלי של עשרת הדיברות ומחלל שם שמיים ברבים. הוא פושע בשפיכות דמים ובגזל . אסור בתכלית האיסור להתגייס לצבאם. יש להפסיק את הנח"ל החרדי. מתוך מחאה זאת על הפשעים הלאומניים כלפי הערבים אולי תוכל גם לצמוח רפואה ליחסים בין היהודים בישראל" אורי וייס, מרצה למשפטים, נזכר בחרדים של שנת 1948
"רבות נכתב על "החולצות הכחולות", על מפלגת "טוב" ועל חיים אמסלם, אבל כל אלו הם מיעוטים כביכול מבפנים שמרגישים בצדק שהם נבעטו החוצה. אני איני כזה, אני אברך כולל מן השורה, בוגר ישיבות מוכרות מאד, אני לובש חולצות 'אקסוס' לבנבנות, אני אשכנזי ואבא שלי הוא דמות תורנית מוכרת. על פניו אני בראש שרשרת המזון האשכנזית - חרדית, אבל איכשהו אני בכלל לא מעוניין להיות חלק ממנה". מאיר באום בטור אישי כואב (דעה, חרדים)
מוצאים אותו מלימוד התורה, ומספרים לו דברי שקר להרבות מחלוקת לגרום למרן צער רב הכל כדי להפעיל לחץ פסיכולוגי ונפשי כדי שאריה דרעי לא יתמודד. שמרו על השתיקה, ותוכיחו לציבור שלכם שבאמת אתם חזקים גם בלי דרעי (כמו שאמרתם תמיד) באמת אתם עובדים, ובאמת הצלחתם בשנים האחרונות
הוכחת לכולם בכתבה מבריקה בה הובלט העילג והטיפש הגדול ביותר שמצאתם בעיר, שעירנו הנפלאה השחירה. הצלחת לגרור אחריך את כל כלי התקשורת. מחצית מיושבי כנסת הנבחרים וכמעט את כל הממשלה, שהודו כולם בפה מלא שבית שמש היא עיר חרדית. משה מונטג רק רוצה לומר "תודה" (טור)
כשאת לא נמדדת על פי יופי חיצוני. כשהערכים שלך לגבי 'טובה ומוצלחת' הם המעשים. החיים הם שפויים, והרוגע חלק מהם. בין אישה חרדית לחילונית. הרבה נשים מכל העולם היו מוכנות לחתום על האמנה הזו, שתוציא אותן ממעגל תחרות היופי ושחיקת האופי. אבל מה לעשות? זה מחייב גם את הצד השני בשמירת עינים
כשמאן דהו מחליט להודיע לקניון מסוים על חרם שיוטל עליו אם לא יעביר שומרת מתפקידה ולמנהל יש בסיס מוצק לחשוב שהאיש לא מדבר רק מגרונו אלא מגרונם של מאות אחרים ששותקים, יש לנו מה להתלונן על זה שככה נטפלים אלינו? אריאל דרעי זועק: עד כאן. דעה (חדשות, אקטואליה)
די לראות כיצד התקשורת עושה מטעמים ובצדק מצילומי האימה של גברים חרדים העומדים רושפי עיניים מול אוטובוס עמוס נוסעים אחוזי אימה, שלא עמד בקריטריונים שאותם הם קבעו, כדי להבין שהמסר היוצא מהתמונות הללו לציבור הישראלי הוא אחד: זאת מלחמה ובמלחמה כמו במלחמה כל האמצעים כשרים ואם ככה הם נוהגים אחד כלפי השני
אם אנשי שכונת מאה שערים לא ילחמו מחוץ לשכונה, יבואו ויכניסו להם סיבות למריבה בתוך השכונה. וגם: תראו מי שמדבר על הדרת נשים: אותו המחוקק שנותן לנשים זכויות במס הכנסה, אותו מחוקק שמאמין לכל אשה כשהיא מתלוננת נגד בעלה, אותו מחוקק שנותן לנשים שריון מפיטורים בתקופת הריון, אותו מחוקק אחראי להדרת נשים
מה גרם לכך שדווקא כמה נשים, שכל חטאן מסתכם בכך שהן באמת רוצות להקפיד על הלכות צניעות - מפריעות לנו ולקיצוניים ביותר שבינינו? השנה, לראשונה בהיסטוריה החרדית של העת החדשה, הוצבה בפני הקיצוניים שבינינו מראה. למראה הזאת קוראים כת ה'שאלים'. מאמר דעה מיוחד
דווקא מראש עיר חרדי, יש לצפות התנהלות אחרת. בטח אם מדובר באבוטבול שבכל מהותו ובפרט בתפקידו מייצג את תנועת ש"ס, שהוקמה בכדי לתקן את תחושות הקיפוח והאפלייה של עדות המזרח על כולנו להיזהר ולכבד את השונה מאיתנו, אך על אבוטבול - כש"סניק אמיתי ושורשי - להיזהר שבעתיים
החשיפה התקשורתית שסיפורן של הרעלות זוכה לו עלול לגרות ולדחוף את הגורמים הממלכתיים לפעולה כשלא בטוח שיש בה צורך. הנטייה של אותם גורמים ממלכתיים, ושוב בעידודה של התקשורת, היא לראות במקרי ההזנחה וההתעללות שהולכים ונחשפים מדי יום בקרב קבוצה זו את החזות היחידה של התופעה
מישהו יקר וטוב לב החליט לדחוס את כל הנשים לחלק האחורי. שישמרו היטב, ויפקחו את עינן גם על המנוע. האם הוא מטרטר את השכל כדבעי? האם הוא מרעיש כיאות? כמה אטרקטיבית הנסיעה על גביו עבור ילדים קטנים ורגישים? האם יש לו השפעה סגולית חיובית על נשים הרות/מניקות?
ידידיה מאיר, בטורו השבועי בעיתון "בשבע", מספר על חתונה נוצצת של שני כוכבי עולם הברנז'ה, שנוהלה על ידי הגה"צ מרדכי שיינברגר מירושלים. איך הכול התחיל? איך הגיעו עודד מנשה ועדן הראל, בעלי הרקע ואורח החיים הכה-חילוני לשיעור תורה רציני ומעמיק? הטור המלא, באדיבות "בשבע"
גדולי ישראל עסקו כל השנים בפדיון שבויים, ולעזור ליהודים שנקלעו לצרה, גם אם לא היו נקיים ומה שנקרא 'טלית שכולו תכלת'. איני יודע אם מקומו של שמוליק ווייספיש במעצר, ואיני יכול לדעת אם הוא אישית השתתף באלימות ומה דינו. אני מכירו בעבר כיניק צורב וחכם, ומניח שלא נגרר למעשי פשע ואלימות
התקשורת החרדית התנהגה בצורה מבישה ושימשה בתפקיד כלב השמירה של מנהלי הסמינרים הגזענים ובוני חומות האפרטהייד. הגר"י יוסף הוכפש אז מעל כל במה כמסורת האשכנזית הטובה שאינה יודעת לכבד את רבני עדות המזרח באשר הם. רבנים רבים חתמו על כל מיני אגרות מבלי שאף אחד מהם ישמע את הצד השני
בימי השנה העיר אומן הופכת לבלתי נסבלת, היהודים המבקרים והשוהים לתקופות סופגים התנכלויות, מעצרי שווא, אלימות, אנטישמיות. איך עוצרים את זה? ● שלומי רוזיליו, חסיד ברסלב ועסקן שפועל במשך שנים למען הבאים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן במכתב אישי אחרי ראש-השנה