"אסור בתכלית האיסור להתגייס לצבא". דעה חילונית

"הצבא הישראלי, החומד לחטוף את בחורי הישיבות לשורותיו, מבצע פשעים, רומס את הלוח השמאלי של עשרת הדיברות ומחלל שם שמיים ברבים. הוא פושע בשפיכות דמים ובגזל . אסור בתכלית האיסור להתגייס לצבאם. יש להפסיק את הנח"ל החרדי. מתוך מחאה זאת על הפשעים הלאומניים כלפי הערבים אולי תוכל גם לצמוח רפואה ליחסים בין היהודים בישראל" אורי וייס, מרצה למשפטים, נזכר בחרדים של שנת 1948

אורי וייס | כיכר השבת |
אורי וייס, כותב השורות (צילום: כיכר השבת)

כעולה מעדותו של ד"ר מאיר פעיל, במהלך טבח דיר יאסין, נחלץ הציבור החרדי של 'גבעת שאול' להגנה על אנשים ערבים שעמדו להיות מוצאים להורג בידי הכוחות הציונים.

הם, כמובן, לא יכלו לצאת בכוח הזרוע, אך הם יצאו בכוח המוסר וצעקו לעבר הטובחים: "רוצחים, גזלנים"! הטובחים כינסו מאתיים וחמישים בני אדם במבנה ציבורי, ביניהם נשים וילדים, ורצו לפוצצו על יושביו. החרדים הפצירו בהם: "רוצחים, גזלנים"! ובלמו את התכנית השטנית.

איני יודע, כמה פעמים לפני כן בהיסטוריה היהודית, יהודים היו יכולים לקיים כך את חובת המחאה, כיוון שמקרב שמונים דורות של יהודים לא יצאו תועבות כאלו. על מיליונית מכך ייאמר: "לא ייעשה כן במקומותינו". צ'רצ'יל אמר לפני כניסתו לכהונה השנייה, שנדמה לו שכל חייו לא היו אלא בשביל הרגע הזה.

וכך היהודים יראי השמיים היו יכולים לחוש, שהלכות מצוות המחאה, כאילו נלמדו שמונים דורות בדיוק בשביל הרגע הזה. ברגע הזה יהודים יראי שמיים בלמו את שפך הדם וחילול השם הגדול שנוצר בידי יהודים, שרצו לבצע מהפכה ביהדות בשם אידיאולוגיה שוביניסטית שייבאו מאירופה בימיה האפלים. איפה אלו, ואיפה אלו?

אותם יהודים יראי שמיים צריכים להיות מקור השראה המסמן דרך. אבל עם הזמן דרכם נזנחה, ולדרך זו יש לחזור.

הצבא הישראלי, החומד לחטוף את בחורי הישיבות לשורותיו, מבצע פשעים, רומס את הלוח השמאלי של עשרת הדיברות ומחלל שם שמיים ברבים. הוא פושע בשפיכות דמים ובגזל ובהפרת אמנות שנחתמו עם אומות העולם.

קול המחאה של הציבור החרדי אינו נשמע. אי המחאה היא גם הפקרת עשוקים ביד עושקם, גם השחתת היהדות, גם חילול השם שאין לו שיעור וגם סיכון הדורות הבאים של היהודים, שפשעי מדינת ישראל עלולים להיפקד עליהם בידי אנטישמים.

אותם חרדים שהצילו ערבים בטבח דיר יאסין, הם אות ומופת לכל אדם בחלד. הם במעלת חסידי אומות העולם. יש ללמוד מהם. יש לתבוע מכוחות הכיבוש את הפסקת הפשעים השוביניסטים כלפי הערבים. יש למחות כנגד.

אסור בתכלית האיסור להתגייס לצבאם. יש להפסיק את הנח"ל החרדי. מתוך מחאה זאת על הפשעים הלאומניים כלפי הערבים אולי תוכל גם לצמוח רפואה ליחסים בין היהודים בישראל

הכותב הוא מרצה למשפטים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר