מעכשיו: ניווט במפות גוגל גם בלי חיבור לאינטרנט

נוסעים לחו"ל וצריכים לנווט? מעכשיו אפשר לנווט בשירות המפות של גוגל גם בלי להזדקק לשירותי אינטרנט מקומיים, בנוסף, האפליקציה תדאג שלא תשכחו לעבור לימין בזמן (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ענקית האינטרנט google שחררה אתמול (שלישי) עדכון משמעותי לאפליקציית המפות שלה, הזמינה להורדה למשתמשי אנדרואיד ו-ios של אפל. בעדכון נכללו כמה שיפורים משמעותיים, אשר יקלו על הניווט בעיקר בנהיגה. כמו גם על קבלת החלטה באיזה אמצעי תחבורה להשתמש.

מהיום, כשאתם בכביש מהיר ועומדים לרדת למחלף, גוגל מפות תתריע בפניכם, ותמליץ באיזה נתיב להשתמש. כך לא תשכחו או תפספסו את הפנייה. בשלב הנוכחי האפליקציה לא תמליץ על נתיב לפי עומס, אבל התחושה היא שבקרוב גם זה יכנס, בזכות העובדה שגוגל רכשה את תוכנת הניווט וויז. לצערנו, התכונה הספציפית הזו זמינה לבינתיים רק בארה"ב קנדה וחלק מכבישי יפן. בנוסף, יוצגו לכם נתיבי תנועה חלופיים, ואם תחליטו באמצע הדרך לבחור בנתיב אחר, כל שעליכם לעשות הוא לגעת בנתיב החלופי המסומן באפור.

(צילום מסך)

תכונה חשובה נוספת, היא ניווט ללא חיבור לאינטרנט. אם עד היום רציתם לנווט בטיול בחו"ל, אבל החיבור לאינטרנט המקומי עלה הון. מהיום תוכלו להוריד את המסלול לטלפון כשאתם עוד בארץ, או בחיבור ל-WIFI מקומי. פשוט תחפשו את האזור המבוקש לניווט, למשל העיר ירושלים באפליקציה, ובחרו בסרגל בתחתית המסך Save map to use offline. או חפשו מסלול מסויים ושמרו אותו. לאחר 30 יום המפות השמורות ימחקו, אלא אם תגדירו אחרת.

(צילום מסך)

יחד עם שיפורים משמעותיים אלו, הכניסו בגוגל גם עוד מספר שיפורים קטנים יותר. למשל תוכלו לחפש חנויות ובתי עסק לפי שעות פתיחה, תוכלו גם למיין אותם לפי המלצות הגולשים. כמו כן תוכלו להשוות מסלולים ולראות באיזה כלי תחבורה יהיה הכי מהר. בארה"ב תוכלו גם להזמין מונית, בזכות שיתוף פעולה של גוגל עם חברת Uber (המתחרה של גט טקסי הישראלית). תוכלו גם לשמור מיקומים, ולראות את המיקומים השמורים שקבעתם, גם את אלה שקבעתם ממכשירים אחרים.

העדכון יגיע בימים הקרובים לכלל מכשירי האנדרואיד ואפל, או שתוכלו להוריד אותו לאנדרואיד כבר היום מחנות גוגל.

גם המתחרים של גוגל מפות לא שוקטים על השמרים. לאחרונה פורסם שחברת אפל האחראית ליישות 'מפות', הגישה בקשה להכרה בפטנט לניווט בתוך מבנים, כך שאם יש לכם פגישה במגדל משרדים, תוכלו לנווט היישר למשרד המבוקש, בלי לאבד את הדרך. אם כי לא ברור מתי מתכננת אפל להכניס את הפיצ'ר הזה למפות שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר