האקרים גנבו מידע אישי של 1.3 מליון לקוחות של אורנג' צרפת

בפעם השנייה השנה, האקרים פרצו לבסיס הנתונים של חברת אורנג' בצרפת וגנבו מידע אישי של 1.3 מליון לקוחות. אורנג' צרפת, המספקת שירותי סלולר ואינרנט ביתי ידעה על הגניבה כבר ב-18 לאפריל, אך שתקה

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האקרים פרצו לבסיס הנתונים של הסניף הצרפתי של חברת התקשורת פרטנר – אורנג', וגנבו ממנו מידע אישי על 1.3 מליון לקוחות. מהחברה נמסר כי הם הצליחו לשחזר את המידע. המידע שנגנב כולל שמות פרטיים, שמות משפחה, כתובות דואר אלקטרוני, מספרי טלפון סלולרי ורגיל. וכן פרטי הזדהות אישיים ותאריכי לידה.

באורנג' ידעו על הגניבה כבר מה-18 לאפריל, ובחרו שלא לפרסמה עד אתמול. בתחילת השנה נפרץ בסיס הנתונים של החברה בשיטה דומה, אז נגנבו ממנו פרטים של כ-800,000 לקוחות. מאורנג' נמסר ללקוחות הזועמים שהם עושים ככל יכולתם למנוע הישנות מקרים כאלו.

מדובר בפריצה לבסיסי הנתונים של חברות הסלולר השלישית השנה, לאחר שבחודש ספטמבר 2013 הודיע האקר גרמני כי הצליח לגנוב מידע על 2 מליון לקוחות של חברת התקשורת הבריטית Vodafone. אז הודתה החברה שההאקר השיג גישה גם לחשבונות בנקים של חלק מהלקוחות.

החשש העיקרי במתקפות מסוג זה הוא שההאקרים ינצלו את המידע שגנבו כדי לבצע מה שמכונה התקפות דיוג. במהלכו נשלחים בעיקר לדואר האלקטרוני קישורים לאתר המתחזה לאתר ידוע, ונראה כמוהו, ומבקש להקיש את פרטי כרטיסי אשראי ופרטים מזהים אחרים. כשלמעשה האתר אינו אלא שיטה מתוחכמת לגניבת מידע אישי. הדרך להתגונן מאתרי דיוג הוא לשים לב לסימן הירוק בשורת הכתובת. שמאמת את זהות האתר, ומוודא שאין מדובר במתחזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר