סוף עידן: מיקרוסופט תסגור סופית את שירות המסנג'ר של MSN

אם אתם יודעים מה זה מסנג'ר סביר להניח שאתם אינכם נמנים על בני דור ה-2000 אך כשמיקרוסופט החלה להודיע כי תוריד את השאלטר ממה שנותר משירות המסרים המיידים שלה – MSN בעוד כחודשיים לאחר 15 שנות פעילות, לרבים רבים בעולם הדבר מסמל סופה של תקופה (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
תם זמנה (צילום מסך)

סביר להניח כי רבים מכם כלל לא הכירו את שירות המסרים המידיים של מיקרוסופט –MSN, שנפתח לראשונה בשנת 1999, ושימש בנאמנות דור שלם של מצ'וטטים. גם אלו מבינכם שהכירו אותו, כנראה כבר הספיקו לשכוח אותו במהלך ההצפה האינסופית של מאות אתרים ואפליקציות למסרים מידיים.

המסנג'ר של מיקרוסופט החל את דרכו בשנת 1999, כאשר יועד להתחרות בשירות המסרים הישראלי ICQ, שהיה פופולארי ביותר בקרב הקהל הצעיר, (וגם פתח את עונת ה'אקזיטים' הישראלית, כשנמכרה לענקית האינטרנט האמריקנית לשעבר, AOL, תמורת סכום של 407 מיליון דולר, שהיה אז הגבוה ביותר לחברת הזנק ישראלית). שירות המסנג'ר צבר פופולאריות רבה, בעיקר בקרב בני הנוער.

בשנת 2005 החליטה מיקרוסופט לשנות את שמה של MSN Messenger, והחליטה כי מעתה שירות המסרים המידיים שלה יקרא Windows Live Messenger. כל זאת במהלך מיתוג מחדש של השירותים האינטרנטיים של מיקרוסופט, ושיווקם בחבילה אחת.

בשיאה של מסנג'ר, השתמשו מעל ל330 מיליון משתמשים בשירות, מה שהקנה לו את התואר של אחד השירותים הפופולאריים בעולם, בעיקר בקרב משתמשים צעירים ובני נוער.

אלא שבשנת 2010 הודיעה מיקרוסופט כי היא רוכשת את חברת סקייפ המתמחה בשירות מסרים וטלפוניה אינטרנטית, בסכום של 8.5 מיליארד דולרים, מידי ענקית המסחר המקוון איביי. כשנה ומחצה לאחר מכן, החליטו במיקרוסופט לסגור את שירות המסנג'ר, ולשלבו בתוך תוכנת סקייפ.

אלא שבמיקרוסופט הותירו את שירות המסנג'ר על כנו למשתמשים בסין, מכיוון שתוכנת סקייפ הייתה חסומה למשתמשים סיניים.

כעת הודיעו במיקרוסופט למשתמשים הסיניים, כי עד ל-31 באוקטובר (בעוד חודשיים) יסגרו את שירות המסנג'ר סופית. וכי כל המשתמשים הסיניים יועברו לסקייפ, שבינתיים אושרה לשימוש בסין, ללא תשלום. ובכך הגיע לסיומו עידן תוכנות המסרים המידיים.

ברחבי הרשת החלו כבר להספיד את השירות, כמו גם את תקופת טרום הסמארטפונים והאינטרנט בכל מכשיר. כשאתרים פופולאריים כמו אתר ה-BBC הבריטי אפילו כתבו נאום הספד ארוך על המסנג'ר ותקופתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר