מכה לקווי הנייעס: משרד התקשורת מבטל את קווי התוכן בתעריף רגיל

האם קווי הנייעס יסגרו? משרד התקשורת הודיע כי בכוונתו לבטל את הנוהג בו קווי פרימיום, המשתמשים במספרי טלפון רגילים, יכולים לגבות סכומים מהחברות הסלולריות. הסיבה: הפסדים גדולים של חברות הסלולר בעקבות המעבר לחבילות ללא הגבלה, וניסיון להגן על המפעילות הווירטואליות והחברות הסלולריות החדשות בשוק • פרסום ראשון (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם סופם של קווי הנייעס וקווי התוכן מתקרב? משרד התקשורת הוציא הבוקר (שלישי) שימוע לחברות הסלולר, אשר עלול לחסל את ענף קווי הפרימיום כמו קווי הנייעס, אשר פועלים תחת קווים רגילים בתעריפים רגילים, כשהם נהנים מהסכמים עם חברת הסלולר שמעבירים להם חלק מדמי הקישוריות.

כעת הוציא משרד התקשורת שימוע אשר לא יאפשר לחברות הסלולר לגבות מהחברות האחרות דמי קישוריות לקווים הללו. מה שאומר שחברות הסלולר יפסיקו את הנוהג בה הם משלמים לקווי התוכן בעלי המספרים הרגילים חלק מדמי הקישוריות.

לפני מספר חודשים קבע משרד התקשורת כי קווי תוכן המשתמשים במספרי טלפון רגילים, לא יוכלו לגבות מהלקוח סכום גבוה ממה שהוא משלם לחברות הסלולר. וכל קווי התוכן הללו נאלצו לעבור לקידומות מיוחדות. אך כעת כאמור המשרד מבטל גם את הקווים אשר אינם גובים כספים מהלקוחות, אלא רק מחברות הסלולר.

מטרת התקנה החדשה היא להגן על חברות הסלולר החדשות והמפעילות הווירטואליות, אשר מוצאות את עצמן משלמות סכומים גבוהים יותר ממה שהן מקבלות מהלקוחות, זאת בעקבות הנוהג החדש בו כל חברות הסלולר משווקות חבילות סלולר "ללא הגבלה".

משרד התקשורת מציע לחברות הסלולר שני פתרונות, האחד שהם יפסיקו לגבות את דמי הקישוריות עבור קווי התוכן הללו, או שיפעילו אותו רק עבור לקוחות החברה, כשבכל מקרה חברת סלולר לא תשלם יותר עבור שיחות המבוצעות לקווים אלו.

כאמור, מדובר במכה קשה ביותר לקווי הנייעס, כמו גם לשאר קווי התוכן החרדים, אשר כיום נהנים מהסכמים המזכים אותם במספר אגורות עבור כל דקת שיחה.

שר התקשורת גלעד ארדן מסר כי "ההסדרה החדשה תימנע העלאת תעריפים מצד מפעילי הסלולר ותשמור על התחרותיות בשוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר