לאחר שנים של הבטחות, דחיות ויעדים שהוחמצו, טסלה השיקה בסוף השבוע את שירות הרובוטקסי הראשון שלה באוסטין, טקסס. במסגרת הפיילוט, כעשרה רכבי Model Y נעים באזור גאוגרפי מוגדר בעיר, כאשר בכל נסיעה יושב לצד הנוסעים "משגיח בטיחות" (משגיח כשרות אם תרצו...) מטעם טסלה. השירות פועל בשעות 06:00 עד חצות, ומיועד בשלב זה למי שהחברה בחרה להזמין בלבד – בעיקר משקיעים ומשפיענים, שהוזמנו להתנסות ולספק משוב.
המשתמשים מתבקשים לאשר את תנאי השימוש ולהשאיר פרטי אשראי, והם מוזמנים לתעד את חוויותיהם ולדרג את השירות באפליקציה. בשלב זה, לא ניתן להזמין נסיעות לשדה התעופה, והשירות אינו רציף וחף מהפסקות ועשוי להיפסק במצבים מסויימים כמו במזג אוויר קיצוני למשל.
למרות ההשקה, החששות סביב הבטיחות לא נעלמו. שבעה מחוקקים מאזור אוסטין פנו לטסלה בבקשה לדחות את ההפעלה עד כניסת תקנות חדשות לתוקף בספטמבר, שיחייבו את אישור משרד הרישוי של טקסס לכלי רכב אוטונומיים. הדאגה גברה לאחר הדגמה פומבית בה רכב של טסלה במצב נהיגה אוטונומית פגע בבובת ילד ממנה היה אמור להיזהר. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA) חוקרת את טכנולוגיית הנהיגה העצמאית של טסלה בעקבות מספר תאונות, חלקן קטלניות.
בתחום התחרות, טסלה אינה לבד: Waymo של גוגל כבר מפעילה שירות רובוטקסי מסחרי באוסטין, וגם Zoox של אמזון פועלת בעיר. עם זאת, טסלה בחרה להסתמך על מצלמות ותוכנה חדשה בלבד, בניגוד למתחרות שמשתמשות גם בלידאר ורדאר.
האנליסט דניאל אייבס מ-Wedbush מעריך כי הטכנולוגיה האוטונומית עשויה להוסיף לטסלה שווי של טריליון דולר ויותר, אך בנתיים מדווחת החברה על ירידה של 71% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה.
האם טסלה תצליח להוביל את מהפכת הרכב האוטונומי, או שמדובר בצעד נועז מדי בשלב מוקדם מדי? ימים יגידו.
0 תגובות