קוד קופון לגולשי 'כיכר'

באמצע המדבר: סיור במרכז המבקרים שלא תשכחו לעולם

באמצע המדבר, סמוך לצומת הערבה, שוכן לו מרכז מבקרים מהחדשניים בארץ • הסיפור המלא מאחורי הקמת מפעלי ים המלח ע"י משה נומוייבסקי עוד לפני קום המדינה • הסיור מלווה בטכנולוגיות עתידניות שישאירו אתכם פעורי פה • קופון הנחה מיוחד לגולשי 'כיכר' (אטרקציה)

הצצה קטנה למה שמחכה לכם במרכז המבקרים ים המלח (צילום: מפעלי ים המלח)

באמצע מדבר ים המלח, כ-10 דקות מצומת הערבה ובמרחק נסיעה מירושלים, שוכן לו מרכז המבקרים ההיסטורי ביותר והחדשני ביותר בארץ.

מרכז המבקרים המדהים (והממוזג, כי איך לא...) של מפעלי ים המלח.

מפעלי ים המלח או בשמם המקורי - 'חברת אשלג ארץ ישראל' הוקמו עוד בימי שלטון הבריטים - בשנת 1929 ע"י מי שקצת נשכח מההיסטוריה - משה נובומייסקי, יהודי צנום שעלה לארץ מסיביר והקים אימפריה שעזרה לישוב ארץ ישראל ובהמשך להקמתה.

מרכז המבקרים ים המלח (מפעלי ים המלח)

זה לא היה קל. לאורך שנות הקמתה, צצו מכל עבר בעיות וקשיים, ואף חלק משמעותי נהרס במלחמת העצמאות. אך ברוחו העז, הצליח משה נובומייסקי להתגבר על כל המכשולים ולהשאיר אחריו את אחד מהמפעלים הגדולים בעולם ליצור אשלג, ברום ומינרלים שונים (כן, מלח זה רק חלק קטן).

ע"י שימור ההיסטוריה והמבנים המקוריים בהרי סדום אשר שימשו את עובדי המפעל, הוקם מרכז המבקרים המספר את סיפור חייו של משה נובומייסקי, את סיפורה של חברת אשלג ארץ ישראל ואת השתלשלות העניינים משנת 1929 באנגליה, ועד ימינו בארץ ישראל

טכנולוגיה עתידנית • את החלק הזה של הסיור, לא תשכחו לעולם (מפעלי ים המלח)

במרכז המבקרים תעברו סיור מקיף במבנים השמורים השונים, כאשר כל חדר מייצג תקופה שונה במסלול חייו של משה נובומייסקי ומפעלי ים המלח כמעין פאזל המרכיב את התמונה השלימה. ההדרכה נעשית בטכנולוגיות אור-קוליות בשילוב מערכות הקרנה, מסכים וסאונד חדשניות שטרם נראו בארץ.

חלק מהסיור מתבצע באמצעות משקפי תלת מימד חדשניות (מפעלי ים המלח)

אורך הסיור הוא כשעה וארבעים דקות ומתאים לכל הגילאים (תשלום מגיל 5 ומעלה).
מומלץ להזמין מקום מראש

הנחה מיוחדת לגולשי כיכר בקוד קופון: כיכר השבת

להזמנת מקום ולקבלת ההנחה לחצו כאן >>

חלק ממבני השימור במרכז המבקרים (רון פלד)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר