צפו: מטוס-מסוק העתיד קפץ לביקור בישראל

חיל הנחתים האמריקני מצא לנכון לשלוח את חייליו לאימון בישראל, בצל הסערה, כשהם עושים שימוש במסוק - מטוס ה-V-22 אותו החליט שר הביטחון לרכוש עבור צה"ל (מעניין)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(מתוך הפייסבוק של שגרירות ארה"ב)

העתיד קפץ לביקור: במהלך תרגיל שערכו חיל הנחתים האמריקני (המארינס) ניתן היה לראות בין החיילים גם את מטוס - מסוק העתידני של החיל, ה-בל-בואינג V-22, אשר מסוגל לבצע המראות ונחיתות אנכיות כמסוק, אך מתנהג כמטוס לכל דבר כשמגיע לגובה הרצוי. זאת בעזרת כנפיים מיוחדות המכילות רוטורים בעלי ציר משתנה.

ה-בל-בואינג V-22 הנו מכלי הטיס המתקדמים ביותר של הכוחות המזוינים של ארצות הברית, כשהוא משרת בשירות מבצעי זה מכבר באפגניסטן ובעיראק, שם הוא שימש ומשמש כאחד מכלי הטייס השימושיים ביותר עבור הטסת לוחמי המארינס, כמו גם לוחמי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית.

המטוס-מסוק מסוגל כאמור להמריא כמסוק, כאשר המנועים עליהם מותקנים הרוטורים נמצאים במצב מאונך, וכאשר מגיע לגובה המתאים, המטוס מטה את הרוטורים בזווית של 90 מעלות, עד שיהפוך למטוס רגיל לכל דבר, אז יוכל להגיע למהירויות של עד 565 קילומטרים לשעה, מהירות עליה טייסי המסוקים יכולים רק לחלום.

לפני כשנה ומחצה הודיע שר ההגנה האמריקני דאז, צ'אק הייגל, כי ארצות הברית מוכנה למכור לישראל את המטוס מסוק, ובכך הפכה ישראל למדינה היחידה בעולם אשר יכולה לרכוש את כלי הטייס הייחודי, מלבד ארצות הברית.

בעקבות כך הודיע שר הביטחון משה (בוגי) יעלון כי בכוונת מדינת ישראל לרכוש טייסת של כלי הטייס בל-בואינג V-22.

אלא שלפני שבועות ספורים הודיע שר הביטחון כי צה"ל לא ירכוש את המטוס בשל שיקולי תקציב. כשבמקום רכישת ה-בל-בואינג V-22 הוחלט על רכישת טייסת נוספת ממטוס החמקן העתידי של ארצות הברית, ה-F-35.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר