תוצרת יפן

הכירו את הרכב חשמלי במחיר של פחות מ-30,000 שקל

המהפכה של הרכבים הזולים מתפשטת: הכירו המיבוט היפני עם 2,250 הזמנות ועם תג מחיר של 8,000 דולר | הרכב אפילו מאיים על טויוטה ומוכיח שיש ביקוש עצום לרכבים חשמליים נגישים (רכב)

בתג מחיר מוזל. המיבוט היפני (צילום: יצרן )

בעוד יצרניות הרכב הגדולות כמעט ויתרו על הרעיון של מכוניות זולות, סטארט-אפים שואפים למלא את החלל הזה. בארצות הברית, חברת Slate Auto הציגה טנדר מודולרי שהיא מתכננת למכור תמורת כ-103,000 שקל - מחיר מדהים לרכב מסוג זה, בהתחשב באהבת האמריקנים לטנדרים. מעבר לים, סיטרואן מוכרת את ה-Ami הקטנה והמעוצבת.

עתה, במטרה למלא חלל דומה בשוק הביתי שלה ביפן, חברת KG Motors שבסיסה בהירושימה הציגה את המיבוט - מכונית חשמלית מיני מוזרה למראה עם מושב יחיד ומחיר של כ-29,000 שקל (8,000 דולר), שבאופן מפתיע גורם לנו להביט בכמיהה אל מעבר לאוקיינוס השקט.

עיצוב פשוט ומטרה חברתית

בדיוק כמו שהטנדר של Slate Auto מבקש למלא פער בשוק בארה"ב, המיבוט של KG Motors שואף לעשות אותו הדבר ביפן. לפי בלומברג, KG Motors עיצבה את המיבוט בעיקר עבור קונים מבוגרים באזורים כפריים ללא אפשרויות תחבורה ציבורית טובות, וצעירים עירוניים שצריכים לנהוג ברחובות הצרים המפורסמים של המדינה.

המיבוט, שתוכנן להיות קל לייצור ולתפעול, נראה פשוט לחלוטין. העיצוב הסימטרי שלו כולל אסתטיקה חמודה של שנות ה-80 מבחוץ, בעוד שבפנים הוא כולל מושב יחיד עם צג מולטימדיה ועדכונים אלחוטיים משמאל ומערך מתגים מימין.

פנים הרכב (צילום: יצרן )
בעיצוב מנימליסטי אך כולל מסך מולטימדיה (צילום: יצרן )

מפרט טכני ומגבלות

מתחת למכונית יש מנוע חשמלי קבוע יחיד המותקן מאחור בהספק של 6.7 כוחות סוס (0.79 כוחות סוס רציפים) וחבילת סוללות LFP בנפח 7.68 קילוואט-שעה. המהירות המקסימלית תגיע ל-60 קמ"ש והוא יכול לכסות כ-100 קילומטרים במהירות קבועה של 30 קמ"ש. הטעינה תארך כ-5 שעות בשקע יפני סטנדרטי של 100 וולט. טעינה מהירה ברמה 2 או 3 אינה נתמכת. אך לפחות יהיה חימום וקירור סטנדרטיים ואזור מטען גדול מספיק עבור "שני מיכלי נפט של 18 ליטר" כלשון החברה.

עמידה בתקנות יפניות מיוחדות

בניגוד למכוניות הגדולות יותר, KG Motors בנתה את המיבוט כדי לעמוד בתקנות "המכונית המיני המקורית" של יפן. החברה טענה שרבות ממכוניות יפן בנויות בצורה שהיא יתר על המידה לאופן שבו נהגי המדינה משתמשים במכוניותיהם בפועל.

התקנות היפניות קובעות שמכוניות מיני כמו המיבוט חייבות להיות באורך של פחות מ-2.5 מטר, ברוחב של 1.3 מטר ובגובה של 2 מטר; להושיב אדם אחד; ולהיות עם מנוע בנזין בנפח של לא יותר מ-50 סמ"ק, או עם מנוע חשמלי בהספק רציף של לא יותר מ-0.8 כוחות סוס רציפים.

המיבוט (צילום: יצרן )

יתרונות כלכליים והצלחה מסחרית

למרות שנהגי המיבוט חייבים לנסוע לבד (אם כי החברה אומרת שמותר לקחת חיות מחמד בתא המטען), היתרונות של מכוניות מיני כוללים ביטוח זול יותר, נוחות בחניה, וללא דרישה לבדיקות תקופתיות אחת למספר קילומטרים מסויים.

החברה אמרה לבלומברג שהיא קיבלה עד כה 2,250 הזמנות, מה שמעמיד את הרכב החשמלי על המסלול ובדרך מובטחת ואפילו מהווה איום על החברההיפנית המצליחה, טויוטה, לה יש מספר הזמנות לא רחוק מזה לרכבים החשמליים שלה ביפן. ואולי בעתיד נראה אותו גם בארץ, בתוספת מיסים כמובן, מי יודע.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (97%)

לא (3%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: