"ליבי במזרח", האלבום במערב

נאור שי שם-טוב קיבל באיחור ניכר את האלבום המזרחי של יעקב שוואקי, והחליט לשתף אותנו ברשמים. שוואקי? גדול הזמר החסידי, מבחינתו. "בגדול, האלבום "ליבי-במזרח" מפתיע לטובה. הסטנדרטים גבוהים במיוחד, הלחנים מגוונים. עם-כל-זה, לא להיסחף יוחִי, חמשה אלבומים קונבנציונליים ואחד מזרחי – בכיף".

נאור שי שם-טוב | כיכר השבת |
שוואקי (מנדי הטכמן)

אני לא מאלו שקונים אלבומי-מוזיקה. מלבד מידת-החסכנות שאני ניחן בה - השימוש שלי באלבום-מוזיקלי הוא בדרך-כלל חד-פעמי. אני מאזין, מבין ת´רעיון, קולט את המסר, ולאלבום הבא.

אשר-על-כן, נאלצתי להמתין בסבלנות שחברי הטוב יפנים היטב את המסר של האלבום "ליבי במזרח", עד שהוא העביר אותו אלי להאזנה. אני מתנצל על הסקירה המאוחרת, סליחה על ההמתנה, ותודה על הסבלנות.

אקדים ואומר, שמבחינתי הזמר יעקב שוואקי, הוא גדול-הזמר-החסידי. זמר עם יכולת קולית נדירה, גוון קול נפלא, וטעם מצויין בפיזור המניירות בביצוע-השיר. אני יודע שישנם שנים-שלושה שלא מסכימים עם הקביעה הזאת. להם אני מציע להאזין כיצד מבצע יעקב שוואקי, שירים של הזמרים הותיקים.

כששמעתי על יציאתו-לאור של האלבום "ליבי במזרח", לא התלהבתי מהרעיון. אף פעם לא חיבבתי את השירים בסגנון המזרחי-חסידי. ועוד לקבץ את כולם לאלבום אחד? לא בשבילי. עד שהגיע לידי "ליבי במזרח".

ועכשיו חברים, שימו אוזניות ואנחנו מתחילים:

רפרוף מהיר בחוברת המצורפת, מגלה קונספט רציני מאוד, יוחי בריסקמן בחר ללכת על המקצוענים בתחום המוזיקה הישראלית. תמיר צור, יוני רועה, שי ראובני, איתי זילברשטיין, שמות שלא הכרתי עד היום, אבל ידידי google דווקא כן הכיר אותם, ומסתבר שמדובר בותיקים מאוד בתחום המוזיקה.

ברצועה מס´ 1 תמצאו את "לבי במזרח", שיר הנושא. השיר בקצב מזרחי כמובן - אינו דומה לשום שיר מזרחי ברזומה של יעקב שוואקי עד כעת, הקצב חי ומקפיץ, קליל מאוד ומרענן. פרי לחנו של איצי וואלדנר, שמפתיע מאוד בעצם נוכחותו לאורך כל הדיסק.

ברצועה מס´ 4 מתנגן לו השיר "בואי בשלום". הכותרת שבחרתי לסקירת-האלבום - "לבי במזרח – והאלבום במערב" – כמובן מוגזמת. לא האלבום כולו במערב, כמו שהוא לא כולו במזרח. את השיר "בואי בשלום" יכל יעקב שוואקי לבצע בנקל בהברה-חסידית, ולהניחו במקום מכובד באלבומיו הקונבנציונליים.

"שיר היונה". לטעמי, שיר האלבום. מה שנפלא בשיר הזה, הוא הלחן. חוץ מזה שהוא יפה, אהבתי את המקוריות של המלחין, המיקום של שלושת החלקים של השיר בסולם-הצלילים, הוא שונה מהרגיל ומפתיע.

המילים "היונה הלבנה מזמן כבר הלבינה, שערות שיבה מעטרות את ראשה", קצת מעיקות. אחרי מחשבה, הבנתי את "משחק-המילים", אך בכל זאת בשמיעה ראשונה, זה לא מקצועי וקצת טרחני.

אני חייב הערה קטנה למעבד: החליל בפתיח של השיר, אמנם מנסה למשוך את השיר לכיוון מזרחי, אבל הוא לא, הוא לא מזרחי.

בגדול, האלבום "ליבי-במזרח" מפתיע לטובה. הסטנדרטים גבוהים במיוחד, הלחנים מגוונים.

עם-כל-זה, לא להיסחף יוחִי, חמשה אלבומים קונבנציונליים ואחד מזרחי – בכיף.

אל תרוצו לחנויות, כי פשוט נגמר...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר