אור בירושלים: גם לעיוורים בעלי כלבי נחייה

לא בכל יום ניתנת הזכות לשמח קבוצה כזאת ולמרות מזג באוויר הגשום ולמרות ביטולים אחרים של סיורים שהיו באותו היום, התייצבנו בשער יפו וקבוצת העיוורים זכתה לטיול מרגש. מעולם לא ראיתי עיוורים בוכים מהתרגשות (תיירות)

עמי מיטב | כיכר השבת |
אורו של עולם: הסיור בכותל (צילום: כיכר השבת)

ביום שישי גשום, כסליו תשע"ג, התכנסו בשער יפו שישה מדריכים ומדריכות, חניכי קורס מורי דרך בבית הספר לתיירות של מכון לנדר והמתינו לקבוצה של 60 עיוורים חברי אגודת העיוורים עם כלבי נחייה.

חברי האגודה הגיעו לנופש של סוף-שבוע במלון "נווה אילן" ובקשו את סיועו של הח"מ בארגון והדרכת סיור בירושלים. כשהתברר מפגישה מוקדמת כי מדובר בקבוצה גדולה, החלטנו על פיצול והדרכה בעזרת חניכי בית הספר שהנם מדריכים פעילים בימים רגילים במסגרות שונות בירושלים, עיר דוד, הקרן למורשת הכותל, אתרי החברה לפיתוח הרובע ומדרשת "ראשית".

החניכים נענו בשמחה. לא בכל יום ניתנת הזכות לשמח קבוצה כזאת ולמרות מזג באוויר הגשום ולמרות ביטולים אחרים של סיורים שהיו באותו היום, התייצבנו בשער יפו וקבוצת העיוורים הגיעה כשהם כבר מפוצלים ל-3 קבוצות. כל קבוצה זכתה ב-2 מדריכים אשר הובילו אותם בסמטאות העיר העתיקה, דרך הרובע היהודי או הנוצרי, דרך שווקי העיר ודרך רחובותיה החדשים ומלווים את הדרך בהסברים ככל שניתן.

חוויה ראשונה חיכתה להם באתר הבית השרוף שגם אם לא ניתן להם לראות את המראות, הרי שחווית שמיעת הקולות הייתה מרשימה. מכאן ירדו הקבוצות לרחבת ה כותל ונכנסנו לסיור מדהים במנהרות כשהם ממששים בידיהם את דגם ירושלים הטופוגראפית בכניסה לאתר, מבינים דרך המגע איך נראתה ירושלים לפני ואחרי בניית בית המקדש ההרודיאני ובהמשך הסיור חשו במגע את אבני הכותל העצומות שלא נגמרות תוך שמיעת הסברים על העיר שנתגלתה רק לאחר 1967.

זכיתי לשוחח איתם ערב קודם וזכיתי לראות אותם עולים על האוטובוסים שהגיעו עד לרחבה כדי לאסוף אותם. מעולם לא ראיתי עיוורים בוכים מהתרגשות.

אשרינו שזכינו להכניסם לשבת ירושלמית גשומה באווירה יהודית חמה.

כאן המקום להודות לחברה לפיתוח הרובע היהודי ולקרן למורשת הכותל על שנידבו את האתרים בשמחה, למרחב דוד שנענו לבקשתנו ואפשרו את הכנסת האוטובוסים לרחבת הכותל בסיום הסיור ולכל המתנדבים הנוספים שעטפו את הקבוצה בחום ובאהבה רבה.

הכותב משמש כמנהל ביה"ס לתיירות במכון לנדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר