מלחמת הסחר מחריפה

ארה"ב מטילה על סין מכסים ב-200 מיליארד דולר

ארה"ב הודיעה על הטלת מכסים נוספים על מוצרים סינים בסך של כ-200 מיליארד דולר. זאת כחלק ממלחמת הסחר הגדולה שמנהל הממשל האמריקני נגד סין (כלכלה בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ והנשיא שי (צילום: מיילס קולן, הבית הלבן)

ארצות הברית הודיעה הלילה (רביעי), שתטיל מכסים נוספים של 10% על יבוא מוצרים מסין לארצות הברית. המכסים החדשים יוטלו על סחורות בהיקף של כ-200 מיליארד דולרים, זאת בתוספת ל-32 מיליארד דולר מכסים שהוטלו בשבוע שעבר. בין היתר יוטלו מכסים על מוצרי מזון ורכיבי אלקטרוניקה. בחודשיים הקרובים הציבור יוכל לחוות את דעתו על המהלך שנועד לחזק את התעשייה האמריקנית על חשבון היצרנים הסינים שלא מהססים לפגוע בזכויות היצירה של מותגים אמריקנים.

משרד הסחר הסיני הודיע בתגובה למהלך האמריקני כי מדובר בצעד "לא מקובל לחלוטין". בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי "הפעולות האמריקניות פוגעות באינטרסים של אמריקה עצמה, של סין ושל שאר העולם. אנחנו נגיב למהלכים האחרונים".

עוזר שר הסחר הסיני לי שנגנג, אמר אף הוא בתגובה למהלך של ממשל טראמפ, כי המכסים הנוספים שבכוונת ארצות הברית להטיל "פוגעים במערכת של ארגון הסחר העולמי ופוגעים בגלובליזציה". הוא הוסיף, כי הבחירה הנכונה היחידה עבור סין וארצות הברית היא שיתוף פעולה.

הממשל האמריקני פרסם רשימה רחבה של 6,000 מוצרים סינים שצפויים להיכלל במכסים החדשים, הכוללים מוצרי מזון, טבק, פחם, כימיקלים וצמיגים, מזון לכלבים וחתולים ומוצרי אלקטרוניקה, כולל רכיבי טלוויזיה. בין היתר, המכסים יחולו על יבוא פירות וירקות, צמר, תיקים מעילי גשם וכפפות בייסבול.

כאמור, בכירים בממשל אמרו כי במשך החודשיים הקרובים הציבור יוכל לפנות לנציבות הסחר כדי להביע את דעתם בנוגע להטלת המכסים על המוצרים הנוספים.

"במשך יותר משנה ממשל טראמפ הפציר בסבלנות בסין להפסיק את אופן ההתנהלות הבלתי הוגן שלה, לפתוח את השוק שלה ולעסוק בתחרות אמיתית", אמר נציב הסחר האמריקני, רוברט לייטייזר בהצהרה שפורסמה. "במקום לענות לחששות המוצדקים שלנו, סין החלה לנקום במוצרים אמריקנים... אין הצדקה לפעולה כזאת".

טראמפ כבר אמר בעבר שייתכן כי שווי המכסים הכולל שיוטלו על ארצות הברית יהיה יותר מ-500 מיליארד דולרים, בערך כמו השווי של היבוא הסיני לארה"ב. ההודעה הלילה מהווה את הגל השלישי בהגבלות על יבוא מסין והמכסים החדשים ייכנסו לתוקף ב-30 באוגוסט. .

פרסום ההחלטה עורר ביקורת חריפה גם בקרב אנשי עסקים ואיגודי עובדים וגם בקרב המחוקקים האמריקנים, חלקם ממפלגתו של טראמפ, שחוששים כי את המחיר למהלך ישלם הציבור האמריקני בעליית מחירים. יו"ר ועדת הכספים של הסנאט, הרפובליקני אורין האצ', אמר כי "זה נראה פזיז ולא ממוקד".

גם לשכת המסחר האמריקנית, שתמכה מלכתחילה ברפורמות של טראמפ, הזהירה מפני להטלת המכסים הנוספים. "הטלת מכסים נוספים על מוצרים בשווי 200 מיליארד דולרים תעלה את העלויות היומיות של המשפחות האמריקניות, החקלאים, החוואים ואנשי התעשייה. זה עלול לפגוע בעובדים האמריקנים".

איגוד מנהיגי התעשייה הקמעונאית מסר, כי "הנשיא הפר את הבטחתו להביא כאב מרבי לסין וכאב מזערי לצרכנים. המשפחות האמריקניות הן אלה שנענשות".

ההחלטה האמריקנית כבר מטלטלת את הבורסות במזרח הרחוק שהגיבו בירידות שערים משמעותיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר