סוריה: צלפים ירו אש לעבר פקחי האו"ם

פקחי האו"ם שהגיעו בכדי לבדוק את הדיווחים על שימוש בנשק כימי בפרברי דמשק, ספגו אש צלפים. דובר מטעם האו"ם: הרכב נורה מספר פעמים, ויצא מכלל שימוש (אקטואליה, בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ההסלמה בדמשק: פקחי האו"ם שהגיעו לביקור באיזור בו על פי הדיווחים השונים תקף משטר אסד בנשק כימי, ספגו ירי של צלפים. מוקדם יותר היום, נפלו פצצות מרגמה בסמוך לבית מלון בדמשק בו שהו פקחי האו"ם.

"צלפים ירו לעבר הרכב שנמצא בשימוש של הפקחים ופגעו בו. הרכב נורה כמה פעמים באזור החיץ" מסר דובר מטעם האו"ם, הדובר ציין כי הרכב שנפגע מהירי יצא מכלל שימוש בעקבות הנזק שנגרם לו.

לטענת המורדים בסוריה, אנשי משטר אסד הם אלו שפתחו בירי לעבר פקחי האו"ם, וזאת בכדי למנוע מהפקחים להיכנס לאיזורים שמוכים לבירה בהם נעשה לכאורה שימוש בנשק כימי. חלק המורדים טענו אף כי לעבר אחד מרכבי הפקחים נפתחה אש מעמדה של המודיעין האווירי הסוריה הנמצאת בכניסה לדמשק.

בתוך כך, ברוסיה הבהירו הצהריים כי למערב אין כל הוכחה לשימוש כימי שעשה אסד נגד אזרחיו. "התערבות צבאית בסוריה ללא מנדט מהאו"ם תהיה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי" אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

גופת אחד ההרוגים כתוצאה מהתקיפה הכימית (צילום מסך)

כזכור, בימים האחרונים, איים שר ההסברה הסורי, כי תקיפה של המערב בארצו - תביא להבערת המזרח התיכון כולו. לדבריו של השר עמראן א-זועבי, תקיפה שכזאת באם תתרחש בפועל, לא תהיה "פיקניק" עבור הצדדים, ותוביל לכאוס במזרח התיכון כולו.

א-זועבי אמר, כי תקיפה אמריקנית בארצו תגרום ל"גוש של להבות שיבעיר את המזרח התיכון". א-זועבי הפנה מסר תקיף כלפי ארה"ב והמערב ואמר: "הלחץ של ארה"ב לא יועיל, הוא בזבוז של זמן וסוריה לא תיסוג ממאבקה בטרור".

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך בשלו ובראיון ראשון לאחר המתקפה הכימית שהעניק לעיתון הרוסי "איזווסטיה", טען אסד כי ההאשמות נגד סוריה הן "שטויות" והזהיר את ארה"ב מפני תקיפה צבאית.

"מתחילת המשבר ניסו ארה"ב, בריטניה וצרפת להתערב צבאית ולשכנע את רוסיה ואת סין לשנות את עמדתן במועצת הביטחון באו"ם, אבל זה לא הצליח", אמר אסד, "הם לא הצליחו לשכנע את העולם שזה חכם. הם יכולים לפתוח במלחמה אבל לא יכולים לדעת כמה זמן היא תימשך ולאיזה אזורים תתפשט. הם מבינים שאין להם שליטה על התכנון הזה".

"מה שקורה בסוריה זו לא מהפכה עממית אלא טרור. המנהיגים המערביים לא יכולים להגיד לעמים שלהם 'אנחנו נכנסים לסוריה כדי לתמוך בטרור'", אומר נשיא סוריה.

אסד הוסיף והתייחס להאשמות נגדו על הטבח הכימי ואמר כי "האמירות של פוליטיקאים בארצות הברית, במערב ובמדינות אחרות הן עלבון לשכל הישר. זה שטויות - קודם מעמידים לדין, ורק אחר כך בודקים עדויות. וזה מגיע מהמדינה הכי חזקה - מארצות הברית. אז ביום רביעי הואשמנו, ויומיים אחר כך ממשלת ארצות הברית הודיעה על תחילת איסוף עדויות".

אסד (שאטרסטוק)

"מאשימים אותנו שהצבא השתמש בנשק כימי באזור שנמצא בשליטת החמושים", הסביר אסד, "למעשה, אין קו מפריד ברור בין החמושים לצבא. ואיך הממשלה יכולה להשתמש בנשק כימי, או בכל נשק אחר של השמדה המונית, במקום שנמצאים הכוחות שלה? זה מנוגד לכל היגיון. לכן, האשמות כאלה הן פוליטיות, והסיבה להן היא שרשמנו שורה של ניצחונות מול המחבלים".

"בנוגע לחקירה של פשעי מלחמה בסוריה, אנחנו הראשונים שדרשו הגעה של צוות בינלאומי. בזמן שהטרוריסטים הללו יורים רקטות עם גז מדמיע לחלב, ביקשנו שמומחים זרים יגיעו אלינו. רוסיה הסכימה לעמדה הזו, ואנחנו רוצים שגם ארצות הברית, צרפת ובריטניה ישתכנעו שזו לא אנחנו, אלא אויבינו, שהשתמשו בנשק כימי", טען אסד להגנתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר