דיווח: כוחות ישראלים פועלים בקניה

על פי דיווח לא מאומת שפורסם בסוכנות הידיעות הצרפתית, כוחות צבא ישראלים נכנסו לקניון בעיר ניירובי שבקניה, בו מתבצרים מחבלים עם בני ערובה לאחר שרצחו עשרות (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חיילים קנייתים בקניון (צילום: צילום מסך RT)

כוחות ישראלים מיוחדים נכנסו לקניון בניירובי שבקניה, בכדי לשחרר בני ערובה. כך על פי דיווח לא מאומת שפורסם בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

בסוכנות הידיעות הצרפתית טוענים כי מקור ביטחוני בקניה אישר להם את הדברים, ואמר כי הישראלים פשוט מסייעים לבני הערובה והפצועים. ב-AFP פנו לדובר משרד החוץ פול הירשזון, שאמר: "אנו לא מפרטים בזמן אמת על מבצע ביטחוני משותף שייתכן ומתרחש". אך מקור ביטחוני ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שיועצים מישראל מסייעים לקנייתים ב"אסטרטגיית המו"מ" בקניון.

כעת עשרה טרורטיסטים לפחות עדיין נמצאים בקניון, כאשר הם הודיעו כי לא ינהלו משא ומתן עם ממשלת קניה כוחות הביטחון ממשיכים לכתר את המקום.

מאז אתמול נמשכת המתקפה הרצחנית על הקניון בניירובי, שחלק מחנויותיו הן בבעלות ישראלית על ידי מחבלים ככל הנראה מסומליה, הפועלים בחסות ארגון הטרור א-שבאב. עד עתה נרצחו בקניון בסביבות 59 בני אדם.

שלושה ישראלים חולצו מהמקום בשלום, בהם יריב קידר, נציג חברת "עמירן" בקניה בשבע השנים האחרונות. אחד הישראלים איסלם את עצמו באופן זמני, על ידי שכתב על ידו את שבועות האיסלם, מיד עם פרוץ הטבח.

גורם ישראלי אישר היום (א') כי כל הישראלים חולצו מהקניון בשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר