מפעילי טילי גרעין העתיקו במבחן

עבירות משמעת במחלקת הגרעין בחיל האוויר האמריקני. 34 קצינים חשודים בהעתקה במבחנים החודשיים של החיל, הבודקים את מוכנות החיילים להפעלת טילים גרעיניים (עולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Aaron Allmon)

נחשפת שורת עבירות משמעת קשות במחלקת הגרעין של חיל האוויר האמריקני.

אתמול (ד') נחשפה שערורייה נוספת: 34 קצינים קשורים בפרשית העתקה במבחנים החודשיים של חיל האוויר, הבודקים את מוכנותם של החיילים להפעלת טילים גרעיניים. הקצינים חשודים כי העתיקו במבחנים, חלקם כי היו אלו שמסרו את חומר הבחינה והשאר חשודים כי ידעו על ההעתקות ושתקו.

בכל חודש, נבחנים 600 אנשי צוות המפעילים את הטילים הגרעיניים של חיל האוויר האמריקני במבחני רענון הבודקים את תפקודם ורמת מוכנותם בהפעלת הגרעין.

בשל הרגישות הרבה הנדרשת לתפעול טילים גרעיניים, בחיל האוויר האמריקני נחושים למצות את הדין עם האחראים למעשה. ראש מטה חיל האוויר האמריקני גנרל מרק וולש הבטיח כי "אנשים בכל הרמות יישאו בהשלכות מהמעשה". מזכירת החיל הגדירה את המעשה כהפרה הבוטה ביותר של הנהלים שנרשמה אי פעם, אך הדגישה כי "מדובר בכישלון ביושרה של כמה מאנשינו, לא כישלון של המשימה הגרעינית שלנו".

פרשית ההעתקות מצטרפת לפרשיות מביכות נוספות שאירעו בחיל בשנים האחרונות. ביניהם, חיל האוויר האמריקני איבד שישה טילים גרעיניים שהועברו בטעות לבסיס אחר. בעקבות כך, פוטרו שניים מהמפקדים הבכירים ביותר מתפקידיהם על ידי שר ההגנה עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר