טורקיה: מכשירי האזנה התגלו בלשכת ארדואן

גורם בלשכת ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, דיווח כי התגלו מכשירי האזנה בביתו ובלשכתו של ארדואן, הרואה זאת בחומרה ואף כפגיעה בביטחון הלאומי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

עבירת בגידה מהמדרגה הגבוהה ביותר: מכשירי האזנה התגלו בביתו ובלשכתו של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח הבוקר (ה') כי לדבריו של גורם בלשכת ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, התגלו מכשירי האזנה בביתו ובלשכתו של ארדואן.

בחודש שעבר, התפוצצה בטורקיה פרשת שחיתות ענקית, אשר בעקבותיה נעצרו בניהם של שרים בממשל הטורקי, שלושה מהם התפטרו ולמעלה מ-2,000 שוטרים שהיו מעורבים ישירות בפרשה, הועברו מתפקידם.

ראש הממשלה ארדואן רואה בשייח פתחולה גולן ובתנועתו, את הגורם המרכזי שעומד מאחורי הפרשה. השייח מתגורר בארה"ב ויש לו קשרים רבים במשטרה הטורקית. בעבר, נחשב ארדואן בן ברית של השייח גולן ואף נעזר בו רבות כדי להגיע לשלטון.

בעיתון כינו את מציאת מכשירי ההאזנה "פרק חדש" בעימות הגלוי בין ארדואן לשייח גולן. אולם הגורם המצוטט בכתבה, נמנע להצביע באופן ישיר על השייח ותנועתו כאחראים למכשירים וגורמים אחרים המקורבים ללשכת ראש הממשלה דווקא מאשימים אנשים בפרקליטות המדינה והרשות השופטת בטורקיה.

בימים הקרובים עומד להתפרסם דו"ח רשמי בנושא ההאזנות. לדברי הגורם, ארדואן רואה את ההאזנות בחומרה רבה ואף פגיעה בביטחון הלאומי. בטורקיה, האזנה לראש הממשלה נחשבת לעבירת הבגידה בדרגה הגבוהה ביותר וארדואן הצהיר כי הוא לא יאפשר מצב של "מדינה בתוך מדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר