משבר באוקראינה: ראש הממשלה התפטר

ראש ממשלת אוקראינה, מיקולה אזרוב, הגיש את התפטרותו לנשיא ויקטור ינוקוביץ'. אזרוב עוזב את תפקידו לאחר שלוש שנים. כעת לפי החוקה יש להחליף את הממשלה כולה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנה באורקאינה (צילום: shutterstock)

משבר נוסף באוקראינה: ראש הממשלה התפטר מתפקידו. לפי החוקה, כעת יש להחליף את הממשלה כולה.

היום (ג') הגיש ראש ממשלת אוקראינה, מיקולה אזרוב, את התפטרותו לנשיא ויקטור ינוקוביץ'. אזרוב עוזב את תפקידו לאחר שלוש שנים, "כדי ליצור הזדמנויות נוספות לפשרה חברתית-פוליטית".

בלשכת הנשיא טרם הגיבו להתפטרות, שאישורה ידרוש את החלפת הממשלה כולה.

לפי ההערכות, ההתפטרות הגיעה במטרה להקל על הלחץ הפוליטי במדינה. ראש הממשלה אזרוב נחשב יד ימינו של הנשיא ינוקוביץ' ואחד האנשים השנואים ביותר בעיני המפגינים נגד הממשל. בימים האחרונים, טענה האופוזיציה על שימוש בנשק חם במהלך ההפגנות בקייב, אך ראש הממשלה הכחיש זאת בתוקף.

בסוף השבוע האחרון, ניסה נשיא אוקראינה לפעול לקראת האופוזיציה והציע את תפקיד ראש הממשלה לאחד מראשי המפגינים, ארסני יטסניוק. אולם יטסניוק סרב להצעה. המתאגרף ויטלי קליטצ'קו, לו הוצע תפקיד סגן ראש הממשלה, אמר כי האופוזיציה תסכים לקבל תפקידים בשלטון, רק כאשר יתקיימו בחירות חדשות.

במקביל, בפרלמנט בקייב נערך הבוקר דיון בנוגע להצעת הנשיא לבטל את החוק שעורר את זעם המפגינים בשבוע שעבר. לפי החוק, הפגנות נגד הממשל אסורות. המחאה בקייב ניצתה מחדש ולפחות שלושה מפגינים נהרגו בעימותים עם המשטרה. גם באודסה התחוללו מהומות נגד השלטון והפרלמנט צפוי לדון בדרישת האופוזיציה לשחרר את המפגינים שנעצרו.

מנהיגת "המהפכה הכתומה", ראש הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו, המרצה עונש מאסר בביתה, הגיבה לראשונה לדברים וקראה למפגינים "לדחות בשאט נפש את ההצעה המשפילה" של הנשיא ינוקוביץ'.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, הגיעה לקייב במטרה לתווך בין הנשיא לאופוזיציה ולהרגיע את הרוחות. בנוסף, שוחח הנשיא ינוקוביץ' בטלפון עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אשר הפציר בו למצוא פתרון פוליטי למשבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר