ירדן: מאסר עולם לנושאי נשק לא חוקי

בירדן מודאגים מהעלייה בהחזקת נשק ללא רישיון והרשויות נחושות להיאבק בתופעה באמצעות החמרת הענישה: אנשים שיורשעו בהחזקת נשק, יישלחו למאסר עולם (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תעלומה: מי מספק לאזרחים בירדן נשק לא חוקי?

בממלכה ההאשמית מודאגים מעלייה משמעותית בהחזקת נשק ללא רישיון והרשויות נחושות להיאבק בתופעה באמצעות החמרת הענישה: אנשים שיורשעו בהחזקת נשק לא חוקי, יישלחו למאסר עולם.

יותר ויותר אזרחים ירדנים עושים שימוש בנשק אישי, באירועים חברתיים, חתונות, הפגנות מחאה, ביצוע עבירות בחוק ואחד המקרים המפורסמים, התרחש בספטמבר האחרון, חבר פרלמנט בירדן ירה ברובה קלצ'ניקוב לעבר חבר פרלמנט אחר שעמו היה מסוכסך.

התקרית הזו הביאה את השלטונות להסדיר אחת ולתמיד את השימוש בכלי נשק בשטח המדינה.

לפי דיווח של העיתון "אל-קודס אל-ערבי", גורמים רשמיים בממלכה מתכננים לבצע שינויים נרחבים בחוק, כאשר אחד המפתיעים שבהם הוא שאדם שיחזיק בנשק ללא רישיון, ייגזר עליו עונש מאסר עולם. לפי הרשויות בירדן, רק עונש כזה ירתיע את העוברים על החוק ואת אלה שמתכוונים לעבור עליו.

העלייה בשימוש בנשק לא חוקי בירדן היא תוצאה ישירה לזינוק שנרשם בהברחות נשק מסעודיה ומסוריה לתוך שטחי ירדן. ברוב המקרים, זהו נשק שיועד למורדים במשטרו של אסד בסוריה, אך בסופו של דבר, הוא מגיע לידיים ירדניות.

כלי תקשורת ערבים, פרסמו את נתוני משרד הפנים הירדני, לפיהם מספר כלי הנשק שאושרו עומד על יותר מ-120 אלף. לעומת זאת, ההערכות הן כי מספר כלי הנשק ללא רישיון עומד על מיליון כלי נשק, במדינה בה חיים שבעה מיליון תושבים.

בעקבות הנתונים, הודה דובר הממשלה הירדנית, מוחמד אל-מומני, כי "המשבר בסוריה גרם לנטל נוסף על ירדן, ובין היתר במה שקשור להברחת נשק קל וסמים מסוריה". לדבריו, על רקע המצב הרשויות עושות כל מאמץ למנוע את הברחות הנשק לתוך ירדן.

לדברי סוחר ירדני, הבהלה לנשק נובעת מכך שהאזרח הירדני הממוצע מחפש נשק לשם הגנה עצמית והגנה על הרכוש בניגוד לעבר, אז נשא נשק כמקור לגאווה". אך, הוא טוען, למרות העלייה במחירי הנשק, עדיין יש להם ביקוש רב, בגלל החשש מהמצב בסוריה ומשיעורי הפשע הגואים בירדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות