חיסול אל מבחוח: דרכון קנדי לסוכן מוסד

העיתון הקנדי "טורנטו סאן" דיווח בסוף השבוע כי ממשלת קנדה סיפקה דרכון לסוכן מוסד שנטל חלק במבצע החיסול של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח במלון בדובאי (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

איש עסקים איראני-קנדי טוען: קנדה סיפקה דרכון קנדי לסוכן מוסד שהשתתף בחיסול בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי.

העיתון הקנדי "טורנטו סאן" דיווח בסוף השבוע האחרון כי ממשלת קנדה סיפקה דרכון לסוכן מוסד שנטל חלק במבצע החיסול של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח במלון בדובאי ב-2010.

את הדברים טוען איש עסקים ממוצא איראני המתגורר במונטריאול בשם אריאן אזרבר שנחשד בעבר בריגול לטובת איראן.

בראיון בלעדי שהעניק אזרבר לסוכנות הידיעות QMI, הוא סיפר כי הוא יודע על כך מכיוון שהיה בקשר עם חוקרת לביטחון לאומי בסוכנות הדרכונים בקנדה, טרינה קנדי.

אזרבר אמר כי הממשלה הקנדית מכחישה כל קשר לעניין ואומרת שמדובר בשקר, "אך החוקרת קנדי הייתה אחראית אז על התיק והיא סיפרה לי את זה".

אזרבר דיווח לרשויות הפדרליות בקנדה על הדרכון שקיבל לכאורה סוכן המוסד ולדבריו, שר ההגירה כריס אלכסנדר הורה אז על פתיחת חקירה פנימית והחוקרת קנדי הועברה מתפקידה ונחסמה בפניה הגישה למחשבים הפדרליים.

לטענת הסוכנות, אזרבר סיפק להם את שמו וכתובתו של סוכן המוסד המתגורר בקנדה, אך אלו נמנעו מלפרסם את שמו, מחשש לביטחונו של הסוכן.

ישראל לא פרסמה התייחסות רשמית המכחישה או מאשרת קשר לחיסולו של אל מבחוח בדובאי. בכיר החמאס היה אחראי לחטיפתם ורציחתם של אילן סעדון ואבי סספורטס ז"ל, ולפי גורמים בישראל, עמד מאחורי רשת שעסקה בהברחות נשק לחמאס.

משטרת דובאי האשימה את ישראל בשליחת 26 סוכני מוסד שחדר למדינה באמצעות דרכונים מזויפים. בעקבות זאת, מדינות כמו אירלנד, אוסטרליה ובריטניה מתחו ביקורת חריפה על ישראל ופעלו לגירוש נציגים דיפלומטיים של ישראל משטחיהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות