נחטף מטוס מאתיופיה לרומא ואולץ לנחות בז'נבה

טייס המשנה השתלט על מטוס של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" ואילץ את הטייס לנחות בז'נבה. כאשר המטוס נחת, החוטף השתלשל בחבל מחלון המטוס ונעצר (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המטוס (צילומסך: יוטיוב)

טייס המשנה השתלט על מטוס של חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" ואילץ את הטייס להנחית את המטוס בז'נבה, שווייץ. כאשר המטוס נחת, החוטף השתלשל בחבל מחלון המטוס ונעצר בידי המשטרה.

לפי הודעת חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס", היום (שני), אחד ממטוסי החברה שעשה את דרכו מאדיס אבבה לרומא, נחטף בידי טייס המשנה, שניצל את העובדה שהטייס הראשי יצא מתא הטייס והלך לשירותים. עם נחיתת המטוס בז'נבה, ניסה החוטף לברוח באמצעות חבל מחלון המטוס, אולם המשטרה המקומית עצרה אותו ואנשי הצוות פינו את נוסעי המטוס בליווי מאבטחים ושוטרים.

בתחילה מסרה המשטרה כי החוטף נעצר, ורק מאוחר יותר נודע כי מדובר בהלא אחר מאשר טייס המשנה של המטוס. אירוע החטיפה גרם להפסקת הטיסות שדה התעופה בז'נבה, אך אלו חודשו מיד עם מעצר טייס המשנה.

לפי אתרי אינטרנט העוקבים אחרי תנועת מטוסים ברחבי העולם, המטוס של החברה האתיופית, מדגם בואינג 767 שעליו היו 200 נוסעים ואנשי צוות, ביצע סיבובים רבים מעל שדה התעופה בז'נבה, לפני שנחת במקום. ככל הנראה, אחד מאנשי הצוות הצליח לשדר קוד חירום ("סקווק 7500") לאחר החטיפה.

המשטרה בז'נבה הגיעה לזירה ועצרה את החוטף, אשר ביקש מקלט מדיני בשווייץ.

חברת התעופה ביקשה למסור כי לנוסעים ולצוות שלום ובהודעתה נכתב כי "חברת 'אתיופיאן איירליינס' מבצעת סידורים מהירים כדי להטיס את לקוחותיה המכובדים שעל המטוס ליעדים שלהם".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לדברי דובר ממשלת אתיופיה, רדוואן חוסיין, הטיסה שיצאה מאדיס אבבה, ביצעה נחיתה מתוכננת בבירת סודן, חרטום. ככל הנראה, שם עלו למטוס חוטף אחד ואף יתכן שכמה חוטפים. "אנחנו לא יודעים מהיכן הם מגיעים וכמה הם, אבל נראה שהחוטף או החוטפים עלו על המטוס בחרטום", מסר רדוואן מיד לאחר שהמשטרה בז'נבה הודיעה על מעצרו על החוטף.

קטע הקלטה שהועלה לרשת החברתית 'טוויטר', מתעד את השיחה בין המטוס שנחטף למגדל הפיקוח בז'נבה ובה נשמעת דרישתו של החוטף לקבל מקלט מדיני בשווייץ. עם זאת, מהימנות ההקלטה מוטלת בספק, מאחר שלא ברור מי הדובר בהקלטה. "אנחנו צריכים מקלט מדיני או הבטחה שלא נועבר לידי ממשלת אתיופיה", נשמע האיש בהקלטה אומר לאנשי מגדל הפיקוח.

חברת "אתיופיאן איירליינס" היא חברת תעופה שנוסדה בשנת 1945 ונמצאת בבעלותה של ממשלת אתיופיה. "אתיופיאן איירליינס" נחשבת לחברת התעופה האפריקנית בעלת קצב הצמיחה הגבוה ביותר. בשנת 2012, הזמינה החברה, לראשונה מבין חברות התעופה האפריקניות, צי של מטוסי דרימליינר החדשים של חברת "בואינג". כיום, מפעילה החברה קווי תעופה ל-86 ערים באפריקה, אירופה, אסיה וצפון אמריקה.

אין זו הפעם הראשונה שנחטף מטוס של חברת "אתיופיאן איירליינס". בשנת 1996, חטפו שלושה אזרחים אתיופיים מטוס שיצא מהבירה, אדיס אבבה לכיוון ניירובי, בירת קניה. החוטפים דרשו לנחות באוסטרליה, אך הדלק במטוס לא הספיק לטיסה הארוכה, והמטוס התרסק באוקיינוס ההודי, על יד האי קומורו כאשר הטייס ניסה לבצע נחיתת חירום. האסון גבה את חייהם של 125 נוסעים, ביניהם שלושת החוטפים, מתוך 175 האנשים שהיו על סיפון המטוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר