חרדי מכיכר ההפגנות בקייב: "צריך עדיין להיזהר"

כיכר העצמאות בקייב הפכה הלילה למעוז החגיגות והריקודים של האופוזיציה. הלל כהן, מספר על המתרחש בשיחה עם "כיכר השבת" ומבהיר כי צריך עדיין להיזהר (חרדים, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הלל כהן בהפגנות (צילום: הלל כהן)

בימים האחרונים, כיכר העצמאות במרכז קייב, שכבר זכתה לכינוי "יוורו־מיידאן", הייתה נראית שדה קרב. אדמה חרוכה, שברים בכל עבר, פיח ודגלים קרועים, אך הלילה (ראשון) המוני המפגינים יצאו לחגוג בתופים ומחולות את ניצחונם - הפלת שלטונו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ'.

"כרגע יש בכיכר הופעות וזיקוקי שמחה", סיפר הלילה הלל כהן, הנמנה כחבר בצוות הצלה אוקראינה, בשיחה עם "כיכר השבת. "נראה לי שזה נגמר אבל בתקופה הקרובה צריך להיזהר ולהיות ערניים ממקרים של קיצוניים פה ושם".

"אנחנו רוצים לצאת מחוסר הוודאות", אומר כהן, "הייתה כאן תקופה של אנרכיה ואנחנו נחכה ונראה, כעת לא השתנה כלום. היו כמה ימים שהיינו בלחץ לא ידענו מה יוליד יום, מה יהיה מחר. היומיים האחרונים היו בגדר של איש הישר בעיניו יעשה".

"היום (שבת - צ.ג.) צעדתי שעה ברגל עם ילדי ברחובות קייב לבקר את היהודי שהגיע לאומן וחלה ואשפזתי אותו בבית החולים, היה מן שקט באוויר. בשעה 16:00 התחלנו לשמוע פיצוצים של זיקוקי די נור מכיוון הכיכר המרכזית. השם יעזור שאף יהודי לא יפגע", מספר הלל כהן.

על אף חזותו היהודית, הוא מספר כי מתייחסים אליו בכבוד. אך מה שקורה אצלו לא בהכרח קורה אצל אחרים. לדבריו, מקרה על גבול האנטישמי התרחש ביום חמישי בברדיטשוב, "תקפו כמה חסידים, איימו על חייהם באמצעות קלצ'ניקוב ואמרו להם 'יהודים מסריחים, אתם מלכלכים לנו את הרחובות'. הם לא נפצעו אך הם היו בפאניקה".

כהן נשמע אופטימי באשר לסיום המשבר במדינה: "אני מאמין שתוך יומיים הכל יסתיים".

עם צאת השבת, יוליה טימושנקו, יריבתו של הנשיא שכבר הספיק להימלט, שוחררה מבית הכלא אליו הושלכה, והלהיבה את ההמונים בכיכר.

"אתם הגיבורים של דורות. המשיכו להפגין", אמרה להם. "איננו יכולים לסלוח לאלו שירו כדורים ללבם של צעירים, צריך להביא את ינוקוביץ' בכוח לכיכר העצמאות", אמרה טימושנקו ששימשה בעבר כיושבת ראש האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר